תחילת הקריירה, היריב הכי קשה, מראדונה והעתיד: קנבארו נחשף

פאביו קנבארו
פאביו קנבארו | Alex Livesey/Getty Images

בלם העבר האיטלקי סיפר כי החל את דרכו בקישור: "מי לא רצה לשחק בהתקפה כשראה את פאולו רוסי מבקיע?", נזכר במפגש עם האליל שלו באימון ומודה: "עד לגמר המונדיאל הייתי חסר ביטחון"

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)

בעת המשבר הגדול באיטליה, אחד הזיכרונות הנעימים ביותר של המדינה הוא הזכייה במונדיאל 2006. אחד השחקנים הבולטים באותו טורניר קסום היה הקפטן פאביו קנבארו. בלם העבר (46) חשף בראיון ל-Players Tribune שהחל את הקריירה בכלל כקשר והוסיף אנקדוטות מעניינות.

קנבארו סיפר: "כשאנחנו חושבים על הכדורגל האיטלקי היום אנחנו בהכרח חושבים על הגנה. ילדים כנראה חולמים להיות כמו לאונרדו בונוצ'י או ג'ורג'יו קייליני. אבל אני לא רציתי להיות בלם. מי רוצה לשחק מאחור אחרי שאתה רואה את השער של פאולו רוסי ב-1982 או השער של טרדלי בגמר נגד גרמניה? בנאפולי שיחקתי בקישור עד שהמאמן העביר אותי להגנה ולא שאלתי שאלות".

על דייגו מראדונה: "צ'ירו פרארה אמר לי 'אתה חושב שאתה תעצור את מראדונה באימון? אין לך סיכוי, הכדור דבוק לו לרגל'. אבל אני הצלחתי למנוע ממנו להבקיע באימון, החברים היו המומים, היה שקט. הוא הגיע בסוף האימון, חייך, ונתן לי את הנעליים שלו. עצרתי את האליל שלי רק פעם אחת וזה הספיק לי". בהמשך סיפר: "הסוד שלי לאורך הקריירה היה תמיד לחפש ביטחון, אבל אני יכול לומר שמצאתי אותו רק לאחר הזכייה בגמר המונדיאל ב-2006 כשצעקנו "אנחנו אלופי העולם".


קנבארו מול רונאלדו (Ben Radford /Allsport)

היריבים הקשים ביותר: "רונאלדו הברזילאי היה היחיד איי פעם שהפחיד אותי על המגרש. כשהוא באמת היה רוצה לכבוש – הוא היה עושה את זה, ולא משנה מה עשית כדי לעצור אותו. זידאן? הוא גאון כדורגל, הכי אלגנטי שהיה. פירלו? היה בלתי אפשרי לדעת מה הוא מתכנן".

התקופה בספרד: "אחד האתגרים הקשים ביותר בקריירה שלי היה בריאל מדריד. שיחקתי במדינה אחרת, שפה שונה. פאביו קאפלו היה מאמן נוקשה מאוד. אבל זכינו בשתי אליפויות וזו הייתה חוויה נהדרת, הצלחתי להשתלב. ברגע שאתה משחק בריאל אתה נשאר תמיד חלק מהמועדון".

קנבארו המאמן: "ניסיתי להכניס לתפקיד את כל הידע שקיבלתי מענקים כמו טראפטוני, קאפלו וליפי. ההתחלה בסין הייתה קשה מאוד. השפה, התרבות, הכל היה שונה. לאט לאט התחלתי להשתלב כפי שקרה על המגרש כשזכיתי בכדור הזהב. הייתי מנהיג על המגרש וכך אני רוצה להיות גם על הספסל".


"רוצה להיות מנהיג גם על הספסל" (STR/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי