קבוצות הסרייה א' סיכמו: שכר השחקנים יקוצץ בשליש אם העונה תבוטל

שחקני אינטר מאוכזבים
שחקני אינטר מאוכזבים | Emilio Andreoli/Getty Images

כל 19 המועדונים פרט ליובנטוס, הגיעו להסכמה שיקוזז 33% מהשכר השנתי במקרה שהעונה לא תחודש. בתרחיש האופטימי השכר יופחת ב-16% בלבד: "פעולה זו נחוצה כדי שנמשיך לשמור על הכדורגל האיטלקי"

(גודל טקסט)

לאחר שהמו"מ בין מנהלת הסרייה א' לאיגוד השחקנים הסתיים ללא הסכמה, קבוצות הליגה האיטלקית קיימו היום (שני) ישיבת חירום והצביעו פה אחד לגבי מתווה קיצוץ שכר השחקנים. פרט ליובנטוס, שכזכור שחקניה הסכימו לוותר על שכרם עד תום העונה, יתר 19 הקבוצות סיכמו כי יפחיתו כשישית משכר השחקנים אם הליגה תחזור, ובמקרה שהעונה לא תחודש הקבוצות יקצצו כשליש משכרם.

בהודעה הרשמית נמסר: "בהתאם לפועלות שנועדו לצמצם את ההוצאות של המועדונים, קבוצות הליגה האיטלקית הסכימו פה אחד ללכת על קו משתוף בנושא קיצוץ שכר השחקנים, מאמנים, צוותי הקבוצה הראשונה ואחרים".

"התערבות זו נחוצה לשמירה על עתיד הכדורגל האיטלקי. לפי ההסכם הקבוצות יקזזו שליש משכר השחקנים, אם לא יהיה ניתן לחדש את העונה. אם נוכל לקיים את שאר משחקי עונת 2019-20 בחודשים הקרובים, רק שישית משכר השחקנים יופחת. כמובן שהמועדונים יגדירו את הסכומים על השחקנים באופן ישיר".

איטליה היא אחת מהנפגעות הגדולות של נגיף הקורונה, והסרייה א' הייתה אחת מהליגות הראשונות שהחליטה להשבית את פעולתה כדי להתמודד מול הווירוס. נכון ליום שני בשעות הערב, כמות הנדבקים בנגיף הגיעה ל-128,928 ומספר ההורגים עומד על 15,887.

לפי הדיווחים היום, פיפ"א תאפשר לסיים את עונת 2019/20 ללא הגבלת זמן‎ וכנראה ששום עונה לא תבוטל, אם לא תגיע החלטה פנימית מצד המדינה – כמו שקרה בבלגיה. אבל נראה שחזרתה של הליגה האיטלקית בכלל לא באופק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי