פירלו: "לאמן נוער זו לא בשבילי, אני חייב את תחושת האחריות והניצחון"

אנדראה פירלו
אנדראה פירלו | Gettyimages

קשר העבר האיטלקי הדגיש: "אני רוצה להרגיש את גודל האחריות על הכתפיים". הוא סיפר על ההחלטה להגיע ליובה ("לא יכולתי לבקש יותר מזה"), על הרגע בו קיבל השראה ורצה לעבור לקווים, וגם על מונדיאל 2006

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

כולם מתגעגעים לכדורגל שנעצר בשל מגיפת הקורונה, אך בינתיים האוהדים מנסים להתנחם בטרנד חדש – שיחת ה"לייב" של שחקנים פעילים וכוכבי עבר כמעט מדי ערב. הפעם היה תורו של אנדראה פירלו (40), הקשר האיטלקי האגדי, שכיכב במדי יובנטוס, מילאן ונבחרת איטליה, שדיבר על הרצון להפוך למאמן וגם נזכר במונדיאל 2006.

רבים ראו בו שחקן גמור בקיץ 2011, ואז פירלו הגיע ליובנטוס בהעברה חופשית וזה היה שידוך מוצלח מאוד. פירלו נזכר: "ההגעה ליובה הייתה החלטה מצוינת. זכינו בארבע אליפויות, בגביע ושיחקתי בגמר ליגת האלופות, כך שלא יכולתי לבקש יותר מזה".

על עתידו כמאמן: "אני חושב שקבוצות הנוער לא מתאימות לי. אני מכוון להיות מאמן ראשי בקבוצת בוגרים. אני חושב שיש לי מטרה ברורה להשיג. אני רוצה להרגיש את האדרנלין לפני כל משחק, הלחץ, הניצחון או ההפסד, את גודל האחריות על הכתפיים. אני חושב שגילאי נוער זה לא בשבילי ואני לא יכול להתחבר לכך. אני רוצה להתחיל ישר כמאמן קבוצת בוגרים".


בופון ופירלו במדי הנבחרת (Gettyimages)

ההחלטה להפוך למאמן: "אנטוניו קונטה ומאסימיליאנו אלגרי לימדו אותי המון. אלה שלא מהססים – מצליחים. הפעם הראשונה שרציתי להיות מאמן הייתה אחרי הרצאה טקטית של קונטה במשך 40 דקות. אני חושב שלמאמן יש כוח השפעה גדול. הוא קובע מי משחק. הבחירה בשחקן הנכון בזמן הנכון היא קריטית".

הזכייה במונדיאל 2006 הייתה כנראה שיא הקריירה שלו. איטליה שמה בצד את פרשת השחיתות והצליחה לזכות בתואר על חשבון צרפת לאחר דו קרב פנדלים. פירלו שחזר: "מרצ'לו ליפי היה הבסיס לתואר הזה. מהזימון הראשון של המוקדמות, במהלך שנתיים, הוא אמר לנו שאנחנו בדרך להצלחה גדולה, שנעשה דרך מרהיבה יחד. הוא נתן לנו מוטיבצייה נהדרת וידע מה להגיד. הוא תמיד היה כנה ואמר את הכל בפנים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי