היריבות עם יובה ואובדן האליפות, הפציעות וכדור הזהב: רונאלדו בראיון

רונאלדו נזאריו
רונאלדו נזאריו | DIGITAL IMAGE Mandatory Credit: Grazia Neri/Getty

חלוץ העבר שוחח ב"לייב" עם דל פיירו ונזכר בתקופתו באיטליה. הוא טען: "במשך ארבע שנים כלל לא נפצעתי, האימונים היו לא טובים ואף טראומתיים", מספר מה קרה במשחק העצוב נגד לאציו ומיהם השחקנים שקופחו

קבוצות: אינטר יובנטוס
(גודל טקסט)

כיום הוא הבעלים של ריאל ויאדוליד הקטנה, אבל רונאלדו נזאריו ייזכר לעד כאחד החלוצים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל. הברזילאי שוחח באינסטגרם ב"לייב" עם אלסנדרו דל פיירו וחזר ליריבות עם יובנטוס כשחקן אינטר, הפציעות שהעיבו על הקריירה שלו וגם פירט מיהם השחקנים המקופחים שהיו חייבים לזכות בכדור הזהב.

"שופטים יכולים לטעות וטבעי שזה יקרה. אין לי שום בעיה עם שחקני יובנטוס, לא היה להם שום קשר לפרשת השחיתות", פתח רונאלדו. "היו לנו כמה משחקים נפלאים נגדם כיריבים".

הברזילאי סיפר שידע שיעזוב את אינטר כבר לאחר מחלוקת עם אינטר במרץ 2002, כשהנראזורי נכנעו 2:1 לאטלאנטה בסן סירו, אך היה חייב לסיים את העונה – ורצוי עם אליפות ראשונה בתקופתו. אלא שאינטר שהוליכה את הטבלה – הפסידה ללאציו במחזור הסיום ואיבדה את התואר. תמונתו ממרר בבכי על הספסל הייתה מהרגעים הקשים בקריירה שלו וסימלה את תקופתו במועדון.

רונאלדו ודל פיירו (Mandatory Credit: Allsport UK /Allsport)

על מחזור הסיום: "אין תירוצים. הפסדנו כי היינו נינוחים מדיי. ללאציו לא היה על מה לשחק אך בהחלט היה לה סגל שחקנים מעולה. היו שמועות בתקשורת שאלסנדרו נסטה בדרך אלינו, היינו רגועים. זו הייתה טעות ענקית. הפסדנו בגלל הגישה". למרות הצער, הוא הוסיף: "אני מעריך את ההפסדים ואת הניצחונות מכיוון שבכדורגל חשוב לקחת אחריות".

על הפציעות: "שיחקתי ארבע שנים ברציפות בלי שום בעיות פיזיות, אבל בשנת 2000 התאמנתי אחרת. אולי בנבחרת ניסו לבדוק אם אני מסוגל לרוץ כמו קאפו או רוברטו קרלוס, וזה היה טראומתי. אני לא רוצה להאשים אף אחד, אבל לאחר מכן התחלתי להיפצע, כך היה במדי אינטר. האימונים היו לא טובים. למדתי הרבה מהפציעות, הבנתי כמה אני אוהב כדורגל והפכתי לאדם טוב יותר. חששתי אחרי הפציעה הראשונה, אנשים אמרו שזה הסוף, אך ידעתי שאחזור לשם".

במהלך הקריירה זכה רונאלדו פעמיים בכדור הזהב. ב-1997, לאחר עונה אדירה בברצלונה, וכן כעבור חמש שנים לאחר הזכייה במונדיאל. הוא סיפר מיהם השחקנים שהיו ראויים לפרס לפי דעתו: "פאולו מאלדיני, פרנצ'סקו טוטי, אלסנדרו דל פיירו וראול. כולם ראויים, אם זה היה תלוי בי. הייתי מציין גם את רוברטו קרלוס שהיה פעמיים מאחוריי וסיים שני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי