צפו: רונאלדו החמיץ פנדל, אך יובנטוס בגמר הגביע בתום 0:0 מול מילאן

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

אלופת איטליה שלטה באופן מוחלט ועלתה שלב למרות שהפורטוגלי פגש את הקורה מ-11 מטרים. החלודה בלטה אצל שתי הקבוצות, רביץ' הורחק בדקה ה-17 אחרי עבירה על דנילו

קבוצות: יובנטוס מילאן
(גודל טקסט)

הכדורגל האיטלקי חזר הערב (שישי) לפעילות עם גומלין חצי גמר הגביע בין יובנטוס למילאן, שנפרדו ב-0:0 בתום משחק שהבטיח בגדול אך מעל הכל הורגשה בו התקופה הארוכה שהקבוצות בילו מחוץ למגרשים. אלופת הסרייה A עלתה לשלב הגמר בזכות יתרון בשערי החוץ, אחרי שהמשחק הראשון שהתקיים בחודש פברואר הסתיים ב-1:1. מחר הגברת הזקנה תיוודע לזהות היריבה שלה בקרב על התואר, כשנאפולי תארח את אינטר (21:50, שידור ישיר בספורט4).

יובנטוס שלטה במשחק באופן מוחלט והגיעה למספר מצבים טובים, אך ניכר היה כי שחקניו של מאוריציו סארי עדיין לא חדים, במיוחד בדקה ה-16 שבה בעיטת עונשין של כריסטיאנו רונאלדו נעצרה בעמוד. זו ההחמצה הראשונה של הפורטוגלי מ-11 מטרים העונה והשנייה בלבד במדי יובנטוס, כשהראשונה הייתה בינואר אשתקד, נגד קייבו. הזברות בעטו לשער לא פחות מ-13 פעמים במחצית הראשונה, אך לא מצאו את הרשת גם בהתקפות טובות שהגיעו בעיקר דרך המגנים. בסופו של ערב, יובה "מסתפקת" בעלייה לגמר ובעשרת הימים הקרובים היא תמשיך לעבוד כדי להיראות יותר טוב במשחק החזרה לליגה, בו תתארח אצל בולוניה.

למילאן, שחסרה את זלאטן איברהימוביץ' הפצוע והמושעה ממילא, לא היה ממש מה למכור מהרגע הראשון ובדקה ה-17 מצבה התדרדר עוד יותר, כשמחליפו של השבדי אנטה רביץ' הורחק בגין עבירה מכוערת על דנילו (שהגיעה שש שניות אחרי החמצת הפנדל של רונאלדו והשלימה רצף אירועים מסחרר). החבורה של סטפאנו פיולי לא הגיעה להזדמנות אחת ראויה והתרכזה בעיקר בהגנה, שמבחינתה בהחלט עבדה לאור התוצאה הסופית, אך יחד עם זאת לא הספיקה על מנת לעלות שלב. כעת, המילאנזים ינסו להשיג את הכרטיס לאירופה דרך הליגה, שם הם רחוקים שלוש נקודות מהמקום השישי.

מאוריציו סארי. יובה עלתה שלב, אך לא מצאה את הרשת (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)
מאוריציו סארי. יובה עלתה שלב, אך לא מצאה את הרשת (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

הרכבים
יובנטוס: ג'יאנלואיג'י בופון; דנילו, מתייס דה ליכט, לאונרדו בונוצ'י, אלכס סנדרו; רודריגו בנטנקור, מיראלם פיאניץ' (סמי חדירה, 62), בלז מטווידי (אדריאן ראביו, 62); דוגלאס קוסטה (פדריקו ברנרדסקי, 62), פאולו דיבאלה, כריסטיאנו רונאלדו.

מילאן: ג'יאנלואיג'י דונארומה; אנדראה קונטי, סימון קיאר, אלסיו רומאניולי, דוידה קלאבריה; פרנק קסייה, איסמעיל בנאסר, לוקאס פאקטה, הקאן צ'להאנולו, ג'יאקומו בונאבנטורה (רפאל לאאו, 52); אנטה רביץ'.

מהלך המשחק
תוך דקה בלבד יובנטוס הגיעה למצב ראשון: אלכס סנדרו פרץ באגף שמאל והשאיר לדוגלאס קוסטה, שפספס במעט את המסגרת. המארחת שלטה ללא עוררין ובדקה ה-15 נשרק לזכותה פנדל גבולי לאחר נגיעת יד של קונטי ברחבה, שדרשה בדיקת VAR. רונאלדו ניגש לבעיטה ופגש את הקורה, המהלך נמשך ורביץ' ביצע עבירה מכוערת על דנילו, שזיכתה אותו בכרטיס אדום ישיר.

בדקה ה-30 דנילו כדרר בצד ימין והגביה לרחבה, מטווידי הגיע ראשון לכדור ובעט, אך דונארומה עמד במקום והדף. תשע דקות חלפו והזברות יצאו להתקפה נוספת, רונאלדו ודיבאלה החליפו מסירות, הפורטוגלי בעט בשמאל ושוערה של מילאן קלט בקלות. בירידה להפסקה התוצאה נותרה 0:0, למרות שליטה מוחלטת של יובה.

דיבאלה וקלאבריה. הכדורגל האיטלקי חזר (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)דיבאלה וקלאבריה. הכדורגל האיטלקי חזר, אך עם הרבה חלודה (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)
כריסטיאנו מאוכזב אחרי הפספוס (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)
כריסטיאנו מאוכזב אחרי הפספוס (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

בפתיחת המחצית השנייה מילאן ייצרה סוף סוף להתקפה מסודרת. בונאבנטורה יצא קדימה באגף ימין והרים לראשו של צ'להאנולו, שנגח החוצה. המשחק נרגע וירד ברמתו ככל שהשעון תקתק, בדקה ה-71 דיבאלה הקשית כדור טוב לרחבה אבל קיאר הרחיק לקרן לפני שדה ליכט הצליח לנגוח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי