אינסינייה הקדיש את ההעפלה לגמר לגאטוסו, קונטה שבור: "היינו נאיבים"

ג'נארו גאטוסו, דריס מרטנס
ג'נארו גאטוסו, דריס מרטנס | Francesco Pecoraro/Getty Images

"זה כנראה עניין של גורל", נכתב על הגמר בין נאפולי ליובה והאקס סארי. מאמן המנצחת שאיבד את אחותו: "מודה לעולם הכדורגל". מנגד, האיטלקי ניסה למצוא נחמה: "זו הקבוצה שאני רוצה לראות". לאוטרו חטף ביקורת קשה

קבוצות: אינטר נאפולי
(גודל טקסט)

בחודש ינואר סיפקה אינטר הצהרת כוונות ברורה כשצירפה את כריסטיאן אריקסן מטוטנהאם וכן את אשלי יאנג ו-ויקטור מוזס, אלא שהקבוצה של אנטוניו קונטה יצאה סופית ממאבק האליפות ואתמול (שבת) ראתה גם את חלום הגביע מתנפץ לרסיסים אחרי 1:1 בחצי הגמר נגד נאפולי – שהביא להדחתה. הפתיחה דווקא הייתה נפלאה כאשר אריקסן כבש שער מתוחכם מהקרן, וזה היה השער השישי של הנראזורי בחמש הדקות הראשונות – יותר מכל קבוצה אחרת בסרייה א'. ההמשך היה הרבה פחות טוב.

"אינטר זכתה לראות את אריקסן המסוכן, אבל לאוטרו מרטינס הדאיג והיה הגרוע ביותר", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט", כאשר השוער דויד אוספינה מנאפולי הושווה לסופרמן ברשתות החברתיות. "קונטה מעולם לא זכה בגביע האיטלקי. כעת עליו להתרכז בליגה האירופית באוגוסט. זה יהיה לא פשוט". "נאפולי נגד (מאוריציו) סארי!" חגגו ב"קוריירה דלה ספורט", שם נכתב על שער שעשה היסטוריה בדרך לגמר מרהיב במיוחד. "אולי זה נכתב בגורל. סארי ירצה את התואר הראשון שלו באיטליה דווקא נגד האקסית. דריס מרטנס חגג את הארכת חוזהו בדרך הטובה ביותר שאפשר", נכתב ב"טוטוספורט".

המאמן אנטוניו קונטה סרב לקבל את רוע הגזרה: "יש לנו מעט מאוד מה להוכיח אחרי הערב הזה. היכולת שלנו מבשרת טובות לקראת העתיד. זה הכדורגל שאני רוצה לראות – שליטה במשחק ואגרסיביות, הנתונים מראים ששלטנו בכדור 60% מהזמן, אלה עובדות. אני מנתח את הביצועים גם כן ולא רק את התוצאה. הגיע לנו להיות בגמר, השוער שלהם היה פנטסטי, איש המשחק. יצרנו המון מצבים למרות שהם שיחקו הגנתי. אני מאוכזב מהשער שספגנו, היינו נאיבים, היינו חייבים להימנע מזה".

על אריקסן: "אני מאוד מרוצה ממנו, הוא התחיל להשתלב היטב. הצלחנו לעבוד איתו פיזית וטקטית, הוא גמע 10-12 קילומטר במשחק. התפקוד שלו מאחורי החלוצים היה טוב מאוד. אלמלא ההצלה הגדולה של דוויד אוספינה, הוא היה כוכב המשחק".

מנגד, בנאפולי הייתה שמחה ענקית. החלוץ דריס מרטנס שכבש את השער היקר שהביא את הקבוצה לגמר, הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים עם שערו ה-122 – אחד יותר ממארק האמשיק. זו הפעם השלישית שהקבוצה של ג'נארו גאטוסו מעפילה לגמר הגביע בשנות ה-2000 והראשונה מזה שש שנים, אז זכתה בתואר נגד אותה יובנטוס אותה תפגוש בעוד שלושה ימים (רביעי).

גאטוסו, שעבר ימים לא פשוטים לאחר מותו של אחותו ז"ל, היה מאושר. לורנצו אינסיינה הקדיש עבורו את ההעפלה לגמר והמאמן ברך על הקשר החם עם השחקנים: "אני מודה לכל עולם הכדורגל מכיוון שכולם היו קרובים אליי ואל בני משפחה. אני מקדיש את ההעפלה הזו לגמר למשפחתי, להורי ולאחותי. זה היה אובדן גדול. אני אוהב לקיים קשר טוב עם השחקנים שלי אם כי ברור שעליי לקבל החלטות. זה מועיל שאני יכול לבצע חמישה חילופים. זה לא היה פשוט אחרי 95 ימים, העולם השתנה, איבדנו אלפי אנשים".


אנטוניו קונטה מאוכזב (FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)

היכולת של הקבוצה והגמר שבפתח: "אנחנו נעמוד מול יובנטוס שרגילה לנצח ויש לה מנטאליות של אלופים, אבל נילחם בזירה. נצטרך הופעה נהדרת כדי להביא את הגביע הביתה. יש לנו הרבה מאוד איכות בקבוצה, ניסינו להיות אגרסיביים יותר. ספגנו שער מטופש, אבל לדעתי אחרי 90 ימים, פלוס-מינוס – חזרנו לנקודה בה עצרנו. הקבוצה מאוד מאמינה במה שאנחנו עושים, הבחורים עובדים קשה במהלך השבוע ונותנים הכל.

האם ימשיך: "למרבה המזל כסף לא מעניין אותי, אני רק רוצה לכבד את מי שאני עובד איתו. חוזים לא שווים הרבה, אני יודע שאני עלול לאבד את העשתונות ולעזוב, עליי להשתפר בעניין הזה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי