צפו בתקציר: ישראל הובכה עם 1:0 למקדוניה, זהבי זרק את הסרט‎

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

הרכב מהפכני של אלישע לוי עלה לו בעוד הפסד משפיל במוקדמות. שער של גוראן פאנדב בדקה ה-73 הכריע ואפילו הקפטן מאס בסרט וזרק אותו בעצבים אחרי שריקות בוז מהקהל. ביטון נפצע והוחלף

(גודל טקסט)
עוד ערב מביך שנבחרת ישראל תרצה לשכוח. שחקניו של אלישע לוי הפסידו 1:0 ללטביה במסגרת המחזור השביעי במוקדמות מונדיאל 2018, שהיה ההפסד השלישי שלהם ברציפות, לעיני 11,350 צופים בלבד שהטריחו את עצמם לאצטדיון סמי עופר.


מאמן הנבחרת הפתיע את כולם כשפתח עם עומרי גלזר בין הקורות ובקישור עם מיכאל אוחנה ומרוואן קבהא בהופעת הבכורה שלו. המשחק נפתח עם שיתוף פעולה מוצלח באגף ימין של שחקני הפועל באר שבע, בן ביטון ומאור מליקסון, אך שחקני ההתקפה לא הצליחו לנצל את המצבים שייצרו השניים. האורחים הגיבו בצד השני כשכדור חופשי שהוגבה מימין בדקה ה-20 הגיע לקירה ריסטבסקי שמצא את הרשת, אך למזלם של הכחולים לבנים השופט ביטל את המשחק בטענת נבדל. הכחולים לבנים לא הצליחו להגיע להזדמנויות משמעותיות והתוצאה נשמרה בירידה להפסקה.




במחצית השנייה אלישע לוי ערך שינוי כשהכניס את תומר חמד במקום אוחנה ולאחר מכן את דן איינבינדר במקום טל בן חיים החלוץ. השינוי השפיע לטובה וחלוץ ברייטון וזהבי הגיעו להזדמנות מול סטולה דימיטרייבסקי, אך לא הצליחו להכניע את השוער המקדוני. בדקה ה-70 יוסי בניון אמור היה לעלות להופעת ה-100 שלו במועדון, אך בן ביטון מתח את שריר הירך האחורי וכפה על מאמנו להכניס את דוד קלטינס. בדקה ה-73 דווקא המקדונים עלו ליתרון כשכדור עומק הגיע לגוראן פאנדב בן ה-34, שהכניע בקלות באחד על אחד את גלזר וקבע 0:1.



אלישע לוי. עוד רגע מביך לנבחרת ישראל (ערן לוף)


מאותו רגע דברים רק הלכו והדרדרו כשהשיא היה כשהקפטן ערן זהבי ספג שריקות בוז מהקהל החיפאי שהרבה להקניט אותו. לאחר עוד התקפה לא מוצלחת זרק בעצבים את סרט הקפטן ולא הסכים לקבל אותו בחזרה מדן איינבינדר, ששמר אותו בגרביים עד סוף המשחק, 0:1 למקדוניה ועוד רגע משפיל לישראל, רגע לפני המשחק מול איטליה ביום שלישי.



פאנדב ומקדוניה חוגגים על חשבון ישראל (ערן לוף)


הרכבים
ישראל: עומרי גלזר, בן ביטון (דוד קלטינס 70), טל בן חיים, שיר צדק, אופיר דוידזאדה, מרוואן קבהא, אלמוג כהן, מיכאל אוחנה (תומר חמד 46), מאור מליקסון, טל בן חיים (דן איינבינדר 53), ערן זהבי.


מקדוניה: סטולה דימיטרייבסקי, סטפן ריסטובסקי, דרקו ולקובסקי, ויסאר מוסליו, קירה ריסטבסקי, בובאן ניקולוב (אליף אלמס 63), סטפן ספירובסקי, גוראן פאנדב, אניס בארדהי, אזגיאן אליוסקי, איליה נסטורובסקי.


מהלך המשחק
דקה 4: מליקסון החליף דאבל פס עם ביטון בצד ימין, פרץ לרחבה ושלח רוחב, אבל הכדור נעצר אצל דימירייבסקי.


דקה 16: מליקסון שלח כדור עומק נהדר לביטון. המגן ניסה להגביה לעבר זהבי, אך נהדך על ידי ההגנה המקדונית.



אלמוג כהן מול המקדונים (ערן לוף)


דקה 20: מזל גדול לאלישע לוי. כדור חופשי שהוגבה מימין הגיע לריסטבסקי שדחק מקרוב לרשת של גלזר, אך השופט פסל את השער בטענת נבדל גבולית.



שחקני מקדוניה חוגגים את השער, רגע לפני שנפסל (ערן לוף)


דקה 24: דוידזאזה הגביה כדור משמאל לזהבי, אך הקפטן נתקל בשחקן הגנה והכדור יצא החוצה.


דקה 26: ההזדמנות הכי טובה של ישראל עד כה. מליקסון פרץ מימין ושלח כדור רוחב, בן חיים החלוץ הגיע לכדור ובעט מקצה הרחבה, אך השוער המקדוני היה במקום.


דקה 33: כמעט שער עצמי של אלמוג כהן. אליוסקי הגביה כדור לרחבה שננגח לשער על ידי הקשר שניסה להרחיק, אל למזלו פגע רק בקורה השמאלית.


דקה 37: אליוסקי הגביה כדור משמאל, ולקובסקי התרומם ונגח חלש לידיים של גלזר.


דקה 50: זהבי בעט כדור שטוח מקצה הרחבה, שחלף ליד הקורה הימנית.



זהבי מתוסכל (ערן לוף)


דקה 53: גלזר יצא רע לכדור קרן שהגיע לפאנדב, אבל הקפטן הוותיק לא מצא את הרשת הריקה.


דקה 56: חמד קיבל כדור בקצה הרחבה ובעט לשער, ישר לידיים של השוער האורח.


דקה 60: ביטון השתלט על כדור בצד ימין והעביר רוחב לחמד, חלוץ ברייטון בעט לשער ונהדף על ידי דימיטרייבסקי, אך איינבינדר לא הצליח להשתלט על הריבאונד.


דקה 65: זהבי עם עוד בעיטה מחוץ לרחבה, הפעם השוער המקדוני הדף לקרן.


דקה 70: חילוף כפוי לאלישע לוי. בן ביטון נתקל בגלזר ונפצע, דוד עלה להחליף אותו מהספסל.



ביטון הפצוע מפונה על אלונקה (ערן לוף)


דקה 71: חמד הסתובב במקום בקצה הרחבה ובעט פצצה לשער, דימיטרייבסקי היה במקום.


דקה 73: 0:1 למקדוניה! כדור עומק הגיע לפאנדב הוותיק, שבאחד על אחד מול גלזר הכניע בקלות את השוער הצעיר.



פאנדב ומקדוניה חוגגים את השער (ערן לוף)


דקה 80: דוידזאדה שלח כדור רוחב משמאל לקלטינס, שמקצה הרחבה בעט שטוח לידיים של השוער המקדוני.


דקה 87: עוד רגע שפל בנבחרת: ערן זהבי זרק בעצבים את סרט הקפטן, איינדינדר שמצא אותו ניסה להחזיר לו את הסרט, אך מספר 7 סירב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי