פינטילי: "אני מתכוון להצטרף למפגינים"

האשמה היא גם עלינו כי אפשרנו לפוליטיקאים לגנוב. פינטילי
האשמה היא גם עלינו כי אפשרנו לפוליטיקאים לגנוב. פינטילי | צילום: ירון אלפי

קשר הפועל ת"א על ההפגנות ברומניה: "חייב להיות שינוי, הם גנבו יותר מדי"

(גודל טקסט)

קשר וקפטן הפועל תל אביב מיחאי פינטילי יצא הלילה לבוקרשט על מנת ליטול חלק באימון נבחרת רומניה שתערוך משחק ידידות בעוד כשבוע נגד איטליה. אל פינטילי יצטרף ביום שלישי קשר הפועל באר שבע, אובידיו חובאן, לאחר שייטול חלק במשחק הליגה נגד הפועל חיפה.

 

פינטילי התראיין היום לתקשורת הרומנית ותקף ללא מעצורים את השחיתות ברומניה, שהיא שיחת היום במדינה. לפני כתשעה ימים אירע אסון גדול בבירה בוקרשט ומועדון עלה בלהבות. כתוצאה מהשריפה הנוראית 41 אנשים נספו וכ-140 אחרים נפצעו, מתוכם 60 במצב קשה מאוד וחלקם אף הועברו לטיפול בבתי חולים בישראל.

 

 

(AFP)

ההפגנות בבוקרשט (AFP)

השריפה חשפה ליקויי בטיחות חמורים וטיוחים מצד הרשויות, ולמעשה היוותה טריגר לאזרחי המדינה לצאת לרחובות ולהפגין כנגד השחיתות הגואה ברומניה, שמשתלטת על כל פינה במדינה. עשרות אלפי האנשים שהפגינו דורשים שינויים מרחיקי לכת ומלחמה אמיתית בשחיתות.

 

בחזרה לפינטילי. הקשר התבטא בראיון בחריפות כנגד הפוליטיקאים והמצב הקשר במדינה. "אני חושב שההפגנות לגיטימיות מאוד ואני מתכוון להצטרף למפגינים", חשף פינטילי, "חייב להיות שינוי דרסטי כי (הפוליטיקאים) גנבו יותר מדי. האשמה היא גם עלינו, כי עשינו כלום בנושא ואפשרנו להם לעשות את זה".

 

(AFP)

לרומנים נמאס מהשחיתות (AFP)

"אני כל כך מצטער שצעירים כה רבים מתו כתוצאה מהרשלנות", המשיך הקשר. "חלק גונב מיליוני אירו, ואחרים מסתכלים מהצד ולא עושים דבר".

 

פינטילי, שחוגג היום (שני) את יום הולדתו ה-31, חושב שההפגנות יעזרו בסופו של דבר לשנות את החיים ברומניה מקצה לקצה. ההפגנות משפיעות כבר עכשיו, שכן ראש הממשלה ויקטור פונטה התפטר מה שהוביל לנפילת הממשלה. נשיא המדיני קלאוס יוהניס מינה בינתיים ראש ממשלה זמני אחר לא ממפלגה פוליטית.

 

"אם מצב העם ישתפר האנשים היותר טובים והמוכשרים לא יעזבו למדינות שהחיים הם ללא ספק בליגה אחרת" סיכם הקשר. לסיכום, חשף פינטילי כי הוא מתכוון לשוב לרומניה כאשר יסתיים החוזה שלו בהפועל ב-2018.

 

ויקטור פונטה לאחר שהתפטר מתפקידו כראש ממשלת רומניה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי