צרפת התקבלה בשירים וזיקוקים, ראביו: "נפצה את האוהדים"

play
אנטואן גריזמן ואוליבייה ז'ירו היו יותר משוחררים | רויטרס
ז'יסט פונטיין, שיאן השערים במונדיאל אחד, הלך לעולמו בגיל 89 01:25

סגנית אלופת העולם שבה מקטאר אל קבלת פנים של עשרות אלפי אוהדים בכיכר הקונקורד בפריז. ז'ירו: "אנחנו כמו אחים, משפחה"

(גודל טקסט)

יממה אחרי ההפסד הדרמטי לארגנטינה בגמר המונדיאל והפרידה מתואר אלופת העולם, נבחרת צרפת חזרה הערב (שני) לפריז והגיע היישר למפגש עם אוהדיה בכיכר הקונקורד. יו"ר ההתאחדות נואל לה גרט הצהיר בשעות הבוקר כי לא יהיה אירוע עם הקהל, אבל השחקנים התעקשו ולוח הזמנים שונה לטובת קבלת הפנים הזו.

המטוס של הנבחרת נחת לפני 21:00 שעון ישראל בנמל התעופה שארל דה גול והראשונים לרדת היו המאמן דידייה דשאן והקפטן הוגו לוריס. רוב השחקנים יצאו בפנים חתומות והתקשו לחייך, כשהמאוכזב הראשי היה קיליאן אמבפה. הנבחרת המשיכה כאמור לכיכר הקונקורד, שם עשרות אלפי אוהדים שרו את ההמנון ושירי אהדה לשחקנים ("תודה לכחולים"), הדליקו אבוקות וכמובן שגם היו זיקוקים.

קארים בנזמה הודיע על פרישה מנבחרת צרפת
81 אחוזים: שיא צפייה בלתי נתפס בצרפת לגמר המונדיאל
סרט הוליוודי: על גמר המונדיאל הגדול בהיסטוריה של הכדורגל
"מקרון נצמד, אמבפה הדף אותו": המפגש ה"מוזר" בין נשיא צרפת לכוכב הנבחרת

הוגו לוריס אמר: "לא הזדמן לנו להודות לאוהדים. אחרי הכאב של אתמול, זכינו למעט נחמה. הדבר הכי חשוב זה לקבל הכרה מהקהל, גם אם לא הבאנו את הגביע חזרה לצרפת. הדרך הביתה הייתה שקטה מאוד, אבל הייתה גאווה על כך שלא ויתרנו. למרות מה שקרה לפני ובמהלך הטורניר, הראנו נחישות ונשארנו יחד כנבחרת. אנחנו חייבים להמשיך כך לקראת היורו".

המאמן דידייה דשאן: "זו חובתנו כנבחרת להודות לגברים ולנשים הצרפתים שתמכו בנו ונתנו עוצמה לנבחרת. חווינו יחד רגשות אדירים, גם אם האחרונים היו אכזריים וכואבים. אסור לשכוח את מה שהחבורה הזו עשתה למרות כל הקשיים, לפני ובמהלך המונדיאל הזה. היה חודש מיוחד".

הוגו לוריס קפטן נבחרת צרפת עם מאמנו דידייה דשאן מודים לאוהדים
כבר חושב על היורו. הוגו לוריס עם דידייה דשאן | רויטרס
נבחרת צרפת חזרה מקטאר, אוליבייה ז'ירו
היחיד שהצליח להגניב חיוך בירידה מהמטוס. אוליבייה ז'ירו | רויטרס

אוליבייה ז'ירו אמר בשידור: "הסוף היה אכזרי, אבל העם הצרפתי תמך בנו וזה נהדר. אושר לחוות רגעים כאלה ואהבה כזו. ניתן לכולם חיבוק גדול ונצא לחופשה כדי לטעון את המצברים. תמיד קשה לעזוב קבוצה של אנשים אחרי חודש וחצי יחד, אנחנו כמו אחים. משפחה".

אדריאן ראביו הודה לקהל על קבלת הפנים: "זה יפהפה, אנחנו יודעים שהציבור תמך בנו מכל מקום ברחבי צרפת. זה משהו מיוחד להיות פה ולהודות להם, גם אם לא הצלחנו להביא את הגביע. אנשים יצאו כדי לעודד אותנו גם בקור והם דחפו אותנו כל הטורניר. יש מונדיאל עוד ארבע שנים ויורו לפניו, אנחנו נחזיר להם".

קיליאן אמבפה, עוסמאן דמבלה בקבלת הפנים של נבחרת צרפת
על המרפסת בפנים חתומות. קיליאן אמבפה | רויטרס
אורליאן טשואמני, אנטואן גריזמן, אוליבייה ז'ירו שחקני נבחרת צרפת מודים לאוהדים
אנטואן גריזמן ואוליבייה ז'ירו היו יותר משוחררים | רויטרס

קארים בנזמה, שנגרע מהסגל רגע לפני המונדיאל בגלל פציעה, כבר הכריז על פרישה מהנבחרת וכעת ממתינים בצרפת לראות מה יחליט דידייה דשאן, שנמצא בתפקיד כבר מעל עשור וקיבל הצעה להמשיך גם ליורו, למרות הדיווחים בחודש שעבר על כך שזינדין זידאן יחליפו. על פי "ל'אקיפ", דשאן לא יסתפק ביורו ומתכוון לנהל משא ומתן על חוזה עד אחרי מונדיאל 2026.

בגמר באצטדיון האייקוני בלוסייל היו אמנם רק כ-6,000 אוהדי הטריקולור, אבל בצרפת כמעט כל המדינה צפתה במשחק. השידור שבר שיא עם כ-24 מיליון צופים ובדו-קרב הפנדלים היו כבר 29.4 מיליון. בקרב בני 15-34 בצרפת, לא פחות מ-90.5 אחוזים צפו בגמר הבלתי נשכח.