ברזיל אבלה, ניימאר ריגש: "המלך הכדורגל האלמותי הלך לעולמו"

play
ניימאר שחקן נבחרת ברזיל עם תמונתו של פלה | רויטרס
פלה ליד תמונה שלו משחק כדורגל 01:28

ברזיל ועולם הכדורגל כולו מבכים את מותו של פלה האגדי. בתו נפרדה, ב-O GLOBO איבדו מילים: "איך מתחילים טקסט כזה?"

(גודל טקסט)

אבל כבד נפל על ברזיל ועל עולם הכדורגל הערב (חמישי) עם היוודע מותו של פלה. כדורגלן העבר האגדי שהה בחודש האחרון בבית החולים ונלחם על חייו. בשבועיים האחרונים כולם הבינו שמדובר בעניין של זמן והחדשות על מותו הכו בצער מדינה שלמה. פלה שהיה בן 82 במותו, נשם את נשימתו האחרונה ב-15:27 שעון ברזיל (20:27 שעון ישראל).

"כל מה שאנחנו הוא בזכותך. נאהב אותך לנצח. נוח על משכבך בשלום", כתבה בתו בחשבון האינסטגרם שלה.

בהמשך משפחתו של פלה פרסמה הודעה בחשבון האינסטגרם הרשמי שלו, בו למעלה מ-13 מיליון עוקבים:

"השראה ואהבה סימנו את המסע של המלך פלה, שהיום הלך לעולמו בשלווה. במסע שלו, אדסון הקסים את העולם עם גאונותו הספורטיבית, עצר מלחמה, ביצע עבודות לטובת החברה ופיזר את הדבר שהוא האמין שהוא התרופה הכי טובה לבעיות: אהבה. המסר שלו היום יהיה המורשת לדורות הבאים. אהבה, אהבה ועוד אהבה, לנצח נצחים".

מותה של אגדה: פלה הלך לעולמו בגיל 82
בעולם משלו: הגדולה ההיסטורית של פלה והעוול שנגרם לו
לעולם לא נשכח את מלך הכדורגל | דני דבורין בטור פרידה
כשראיתי את פלה מבקיע בישראל | אשר גולדברג בטור פרידה

פלה
אבל לאומי. פלה | רויטרס

ניימאר כתב הספד יפה בחשבון האינסטגרם שלו: "לפני פלה, '10' היה סתם מספר. קראתי את המשפט הזה פעם, באיזו נקודה בחיי. אבל המשפט היפה הזה לא היה שלם.הייתי אומר שלפני פלה, הכדורגל היה סתם עוד ענף ספורט. פלה שינה אותו. הוא הפך את הכדורגל לאומנות, לבידור. הוא נתן קול לעניים, לשחורים ובעיקר: הוא גרם לברזיל להיראות בפני העולם. הסטטוס של הכדורגל והמדינה שלנו עלה בזכותו. הוא הלך לעולמו, אבל הקסם נשאר. פלה לנצח!!!".

שחקן נבחרת ברזיל, טיאגו סילבה: "לנצח מלך הכדורגל, האגדה! שינית את ההיסטוריה של הכדורגל והמורשת שלך תמיד תהיה בליבנו. תודה על הכול!".

שחקן נבחרת ברזיל, קאסמירו, צייץ לצד שלושה כוכבים (מספר הזכיות של פלה במונדיאל): "נוח על משכבך, פלה המלך. תודה על התהילה שהענקת לברזיל. המורשת שלך היא נצחית".

שחקן העבר, רומאריו: "ברזיל נפרדת מאחד מבניה המובחרים. פלה גרם לעולם להשחוות בפני הכישרון שלו והוא הביא את הכדורגל למזבח האלים".

שחקן העבר, רונאלדו: "מיוחד, גדול, טכני, יצירתי, מושלם, יחיד במינו. פלה מעולם לא עזב את הטופ, אבל הוא עוזב אותנו היום. מלך הכדורגל, היה רק אחד וזה הוא. הגדול בהיסטוריה".

שחקן נבחרת ברזיל וריאל מדריד, ויניסיוס: "מלך, הוד רוממותך, דוגמה ומופת. פלה זה אהבה, נדיבות. הכדורגלן ששינה את הכדורגל, הגדול מכולם".

ניימאר שחקן נבחרת ברזיל עם תמונתו של פלה
הספד יפה. ניימאר | רויטרס

"פלה, המלך האלמותי של הכדורגל, מת בגיל 82", קראה הכותרת ב- O GLOBO הברזילאי, "קשה לבחור את המילים לפתוח את הטקסט שמבשר על מותו של פלה. האם יהיה נכון יהיה להגיד שהכדורגלן הגדול בכל הזמנים מת, להתמקד בכישרון והיכולת שלו במגרשים ברחבי העולם? או שיהיה יותר נכון לספר איזה ספורטאי גדול הוא היה, ואיזו דוגמה הוא נתן כאדם?".

שחקן נבחרת אנגליה לשעבר, גארי ליניקר: "הכדורגלן הכי אלוהי והאדם הכי משמח. הוא שיחק כדורגל שרק מעטים התקרבו אליו. הוא הניף את הגביע העולמי שלוש פעמים בחולצה הצהובה היפהפיה הזו. הוא עזב אותנו, אבל הוא תמיד יהיה כדורגלן אלמותי".

שחקן העבר האיטלקי, פרנקו בארזי: "להתראות פלה. תמיד תישאר בזכרון, יותר חזק מהזמן. אייקון ואגדה".

קיליאן אמבפה: "מלך הכדורגל עזב אותנו, אבל המורשת שלו לא תישכח. נוח על משכבך בשלום מלך".

סרחיו ראמוס: "להגיד שהוא היה אגדה זה אנדרסטייטמנט. הוא איננו. הכדורגל תמיד יזכור אותך, נוח על משכבך בשלום פלה".

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "זהו יום עצוב מאוד לספורט העולמי עם לכתו של פלה גדול השחקנים. פלה היה סמל לכישרון, התמדה, נחישות ואהבה למשחק. פלה היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו ושימש כמודל לחיקוי לספורטאים באשר הם".

אלי בירנבאום יו"ר הוועד הפאראלימפי בישראל: "אני מביע צער על מותו של אגדת הכדורגל פלה, מהספורטאים הגדולים בספורט העולמי. פלה נודע בתור מי שתמיד נכון לעזור ולהירתם למען אחרים. הוא קידם ערכים של מקצוענות, ניהול וטיפוח ספורטאים. יהי זכרו ברוך"