החל טקס האשכבה של פלה: "דורות העתיד חייבים לזכור אותו"

play
ארון הקבורה של פלה | רויטרס
פלה ליד תמונה שלו משחק כדורגל 01:28

צפו בשידור החי: הארון של כדורגלן העבר האגדי הוצב מחוץ לאצטדיון של סנטוס. ג'יאני אינפנטינו הגיע לחלוק כבוד: "ביקשתי מ-211 המדינות בפיפ"א לקרוא לאצטדיונים על שמו. נעניק לו את כבוד המלכים לו הוא ראוי". ההלוויה תיערך ביום שלישי

(גודל טקסט)

ארבעה ימים חלפו מאז מותו של פלה ובברזיל נערכים להלוויתו של הכדורגלן האגדי שהוליך את המדינה לזכייה בשלושה מונדיאלים. פלה ייקבר מחר (שלישי), אחרי אקס אשכבה שהחל כבר היום. ארונו של הכדורגלן האגדי עבר מול הוצב ל-24 שעות באצטדיונה הביתי של סנטוס, כדי לאפשר למיליונים להיפרד.

צפו בטקס האשכבה

"פלה הותיר אחריו מיליוני אוהדי סנטוס ברחבי המדינה", אמר אחד האוהדים שהגיעו לאצטדיון. "הוא יצר את הכדורגל הברזילאי". אחד הראשונים שהגיעו לתחילת טקס האשכבה היה נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו, שאמר: "פלה הוא נצחי. פיפ"א תעניק לו את כבוד המלכים לו הוא ראוי. ביקשנו מכל ההתאחדויות בעולם לערוך דקת דומיה לפני כל משחק, ונבקש מהן, כל 211 המדינות, לקרוא לאצטדיונים על שמו. דורות העתיד חייבים לזכור מי היה פלה".

גם אמו בת ה-100 של פלה, סלסט, הגיעה לאצטדיון כדי לחלוק כבוד אחרון לבנה, כמו גם פוליטיקאים, שופטים, שחקני עבר וכאמור, מיליוני מעריצים.

פלה ייקבר בקומה התשיעית של בית קברות בין 14 קומות, זאת כדי להוקיר את אביו שלבש את החולצה מספר 9 כשחקן. מסתבר שזו היתה צוואתו של פלה, שרצה להוקיר את אביו דודיניו שמת בשנת 1996. אוהדי הכדורגל בברזיל מאמינים שמקום קבורתו של פלה יאפשר לו להשקיף לעד על האצטדיון של סנטוס שממוקם ממש ליד בית הקברות שמכיל מעל 14 אלף קברים ויש בו גם גינה טרופית, מסעדת ואפילו מוזיאון של מכוניות.

לאחר ההלוויה ביום שלישי, ברזיל תיכנס לשלושה ימי אבל כאשר על פי הדיווחים ארון הקבורה של פלה ייצבע בצבע מוזהב ושמו של פלה ייחרט עליו בשני הצדדים. עד היום פלה הוא השחקן היחיד שזכה בשלושה מונדיאלים (1958, 1962, 1970) ויש שסבורים שהוא הכדורגלן הגדול בכל הזמנים. הוא הלך לעולמו ביום חמישי האחרון בגיל 82 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.