נפרדו מהמלך: פלה הובא למנוחות, גם נשיא ברזיל הגיע לטקס

play
משפחתו של פלה בטקס הלוויה | רויטרס
שם נרדף לכדורגל: שרון דוידוביץ' על הקונצנזוס העולמי סביב פלה 05:59

המשפחה, החברים וגם הנשיא שהכריז על שלושה ימי אבל בברזיל הגיעו להיפרד מהכדורגלן האגדי, אולי הטוב אי פעם, שהלך לעולמו בגיל 82 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן

(גודל טקסט)

הכוכב האגדי פלה, אולי הכדורגלן הגדול בכל הזמנים, הובא למנוחות היום (שלישי) בטקס הלוויה אינטימי בנוכחות משפחתו, חבריו וקרוביו, אליו התייצב גם נשיא ברזיל לואיז אינסיו לולה דה סילבה.

טקס הלוויה נערך הבוקר אחרי כ-24 שעות שבהן ארון הקבורה הוצב באצטדיונה הביתי של סנטוס, הקבוצה בה גדל, כדי לאפשר למיליונים להיפרד בפעם האחרונה ולפני שברזיל תיכנס לשלושה ימי אבל. בשעות הלילה, לפני שעלה הבוקר ופלה הובא למנוחות, עוד המתינו עשרות אלפי אנשים מחוץ לאצטדיון בתקווה שיזכו לחלוק כבוד אחרון לכוכב, ועשרות אלפים גם הקיפו את האצטדיון בעת טקס הלוויה.

מותה של אגדה: פלה הלך לעולמו בגיל 82
בעולם משלו: הגדולה ההיסטורית של פלה והעוול שנגרם לו
טקס האשכבה של פלה: "דורות העתיד חייבים לזכור אותו"
ברזיל אבלה, ניימאר ריגש: "מלך הכדורגל האלמותי הלך לעולמו"
לעולם לא נשכח את מלך הכדורגל | דני דבורין בטור פרידה
כשראיתי את פלה מבקיע בישראל | אשר גולדברג בטור פרידה

טקס הלוויה של פלה
דרכו האחרונה של האגדה. פלה | רויטרס
טקס הלוויה של פלה
| רויטרס
נשיא ברזיל לואיז אינסיו לולה דה סילבה בטקס הלוויה של פלה
| רויטרס

פלה נקבר בקומה התשיעית של בית קברות בין 14 קומות, זאת כדי להוקיר את אביו שלבש את החולצה מספר 9 כשחקן ומת בשנת 1966. אוהדי הכדורגל בברזיל מאמינים שמקום קבורתו של פלה יאפשר לו להשקיף לעד על האצטדיון של סנטוס שממוקם בסמוך.

עד היום פלה הוא השחקן היחיד שזכה בשלושה מונדיאלים (1958, 1962, 1970) ויש שסבורים שהוא הכדורגלן הגדול בכל הזמנים. פלה הלך לעולמו ביום חמישי, לפני חמישה ימים, בגיל 82 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.