"כולם מפסידים": ארצות הברית נסערת מפרשת ברהולטר-ריינה

play
ג'יו ריינה, נבחרת ארצות הברית | GettyImages, JEWEL SAMAD/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 5.1 06:53

אביו ואמו של ג'יו חוטפים אש לאחר החשיפה בדבר אלימותו של המאמן הלאומי, ומסומנים כדוגמא מייצגת לתופעה שהורסת את הספורט המקומי כולו: "התנהגו כמו הורים לשחקן נוער. הכדורגל האמריקאי נכנס לפרק הכי חשוב שלו, אבל הסכסוך הזה גונב את הפוקוס"

(גודל טקסט)

הסכסוך בין משפחת ריינה לגרג ברהולטר מסעיר את הספורט האמריקאי ביומיים האחרונים, כאשר בארצות הברית מבקרים דווקא את הוריו של ג'יו ריינה על ההתערבות בחייו האישיים של מאמן הנבחרת הלאומית, מתוך כעס על האחרון שלטענתם לא העניק מספיק דקות משחק לבנם במונדיאל האחרון.

כזכור, לאחר שגורמים פנו לראשי הנבחרת בטענה כי בידיהם מידע ש"יכול להפיל" אותו, ברהולטר נאלץ להודות שלשום (שלישי) כי לפני 31 שנה בעט ברגליה של מי שהייתה אז בת זוגו והפכה בהמשך לרעייתו ואם ילדיו, רוזלינד, והוסיף כי הוא פנה לייעוץ והשניים התגברו על התקרית בדרך להקמת "משפחה אוהבת".

כעת, בארצות הברית קוטלים את שחקן העבר קלאודיו ריינה ואשתו דניאל, גם היא כדורגלנית בעברה, שאף חשפה בפני ה"אתלטיק" כי היא זו שפנתה לארני סטיוארט, המנהל הספורטיבי של נבחרת ארצות הברית, וסיפרה לו על מקרה האלימות של ברהולטר ב-1991, עליו ידעה ממקור ראשון בהיותה שותפתה לחדר של רוזלינד כשהשתיים שיחקו במכללת צפון קרוליינה. היא עשתה זאת בגלל שהמאמן סיפר בהרצאה שהעביר אחרי ההדחה מהמונדיאל כי במהלך הטורניר כמעט וניפה שחקן מהסגל בשל התנהגותו הלא ממושמעת, אם כי ברהולטר לא ציין את שמו של ג'יו ריינה, אלא שהיה זה האחרון שהודה כי הוא השחקן המדובר כאשר הגיב לדברים בפוסט באינסטגרם יממה לאחר מכן.

מאמן נבחרת ארצות הברית גרג ברהולטר
הסתכסך עם משפחת ריינה, ונאלץ לחשוף טעות קשה מהעבר. ברהולטר | אימג'בנק GettyImages, Stu Forster

ג'ימי קונרד והית' פירס, לשעבר שחקני נבחרת ארצות הברית שגם הצטלבו עם קלאודיו ריינה, וכיום מגישים ברשת "CBS", ביקרו את זוג ההורים על המעשה. "זה לא ממקומה לחשוף את המידע הזה ולהוציאו לאור", אמר פירס על דניאל ריינה. "אני לא מצדיק את הטעויות שברהולטר עשה, אבל איפה היא הייתה לפני שנתיים? איפה היא הייתה כשברהולטר שיחק בנבחרת? אם היא חשבה ש'לא מגיע לו כלום', הייתה צריכה לדבר כבר אז. אבל עכשיו היא עושה את זה בתור אמא אמוציונלית שלא מרוצה מהיחס לבנה".

קונרד המשיך: "בתור אנשים שיודעים להתמודד עם קשיים ברמות הגבוהות, קלאודיו ואשתו היו צריכים לקחת את מיעוט הדקות של בנם ולומר לו 'היי, זה חלק מהמסע'. יש לו את האבא הכי מתאים להתמודדות עם הסיטואציה הזו, ואמא שעברה את זה בעצמה כי לא רק שגם היא הייתה שחקנית, אלא גם תמכה בבעלה כשהוא חווה עליות וירידות. זה כמעט נראה כאילו הם עודדו את ג'יו להתעצבן, 'אתה ראוי לשחק'. ממש כמו זוג הורים אולטימטיבי של שחקן נוער".

ג'יו ריינה, נבחרת ארצות הברית
הכל התחיל מהתנהגותו במונדיאל. ג'יו ריינה | אימג'בנק GettyImages, EWEL SAMAD/AFP

גם ב"גארדיאן" הגדירו את המעשה של קלאודיו ודניאל ריינה כ"התנהגות טיפוסית של הורים לשחקן נוער", וסימנו אותם כדוגמא מייצגת לתופעה שמקלקלת את הספורט האמריקאי – "Snowplowing Parents", מטאפורה שמדמה הורים למפלסת שלג שמפנה כל מכשול אפשרי מדרכם של הילדים, ובכך מונעת מהם ללמוד להתמודד עם קשיים. "זו תרבות שמתגמלת שחקנים שלא חושבים שהם צריכים להקשיב למאמנים או למבקרים", כתבו בתקשורת האמריקאית.

ב"ספורטס אילוסטרייטד" הביעו דאגה ממצבו של הענף, כאשר במקום להתמקד בבחירת המאמן הנכון להכנת הנבחרת לקראת אירוח המונדיאל ב-2026, בארצות הברית עסוקים בסכסוך בין שתי משפחות מהבכירות שידע הכדורגל במדינה: "הכדורגל האמריקאי נכנס אולי לפרק הכי חשוב שלו אי פעם, אבל הסכסוך ברהולטר-ריינה גונס את הפוקוס. יש הרבה סימני שאלה סביב הדרמה, אבל דבר אחד בטוח – כולם מפסידים מהעימות המתוקשר הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי