סקאלוני: "מראדונה היה ענק, אבל מסי השחקן הגדול בכל הזמנים"

play
ניסה לזרז תהליכים. דייגו מראדונה עם ליאונל מסי ב-2010 | רויטרס
"עצמתי עיניים ורק ביקשתי שהכדור יפגע בי, מצדי בפנים" 01:12

מאמן נבחרת ארגנטינה סיפר כיצד שכנע את מסי לחזור, נזכר באסיפה המרגשת לפני הגמר והגן על אמיליאנו מרטינס: "אל תשפטו אותו"

(גודל טקסט)

חודש עבר מאז הזכייה של נבחרת ארגנטינה במונדיאל, וכששומעים את ליאונל סקאלוני מדבר, מבינים שהאופוריה עדיין לא התפוגגה. מאמן הנבחרת התראיין אתמול (שני) לתקשורת הספרדית וסיפר בגרון חנוק על המסע המרגש עד להנפה.

"זה עדיין מרגיש כמו חלום. המונדיאל הזה נראה לי כמו סרט. אי אפשר לכתוב תסריט משוגע יותר", אמר סקאלוני. "לפני שנסענו לקטאר, אבא שלי שעבר שבץ מוחי, הרים שוב ושוב את היד ואמר לי, 'היד הזאת תניף את גביע העולם'. הוא היה אופטימי כל הזמן, הוא היה בטוח שזה יקרה. כשהבנתי שאנחנו אלופי העולם, חשבתי עליו ופרצתי בבכי".

סקאלוני מספר ש"לפני העלייה לגמר, ניסיתי לשוחח עם השחקנים ולא יכולתי, כי הייתי מוצף ברגשות. ניסיתי לדבר, ונחנקתי. גם שאר חברי הצוות ניסו לדבר ולא הצליחו. אבל כנראה שבאותו רגע, לא היה צורך במילים".

ליאונל מסי, ליאונל סקאלוני
עדיין בעננים. סקאלוני עם מסי | אימג'בנק GettyImages, Richard Heathcote

סקאלוני נזכר כיצד שכנע את ליאו מסי לחזור למדים הלאומיים לאחר שנכנס לתפקיד – תחילה כמאמן זמני – ב-2018. "הדבר הראשון שאני ופאבלו איימאר (עוזרו של סקאלוני) עשינו, היה שיחת טלפון עם ליאו. הוא אמר שישמח לחזור, ואנחנו אמרנו שכולנו מחכים לו. כשהוא הצטרף אלינו כאבור שבעה או שמונה חודשים, הוא מצא חבורה מגובשת ואיכותית".

סקאלוני משוכנע שהזכייה של מסי בגביע העולם מבדילה אותו מכל שחקן אחר, כולל מדייגו מראדונה. "דייגו היה שחקן ענק, מדהים, יוצא דופן. אבל מבחינתי מסי הוא השחקן הגדול בכל הזמנים, יש לי רגשות מיוחדים כלפיו", אמר.

סקאלוני אף הגן על השוער אמיליאנו מרטינס, שהתנהגותו אחרי הזכייה גררה ביקורות רבות. "אני מבין שההתנהגות של אמי יכולה לעצבן אנשים, אבל מדובר בילד כל כך טוב, עם לב ענק. צריך לפגוש אותו כדי להבין כמה הוא טוב, ואל רוצה לפגוע באף אחד. האישיות שלו עזרה לנבחרת שלנו להתגבש. אל תשפטו אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי