ה"בת הסודית" של פלה דורשת להוציא את גופתו מהקבר לבדיקת DNA

play
שני רומנים מהצד ובת שהתכחש אליה. פלה | רויטרס
שם נרדף לכדורגל: שרון דוידוביץ' על הקונצנזוס העולמי סביב פלה 05:59

אישה בת 60 בשם מריה סוקרת דורשת מהלך מרחיק לכת כדי להוכיח קשר דם לכדורגלן העבר המנוח, שלטענתה ניהל רומן עם אמה: "אין ברירה, צריך לפתור את התעלומה". במשפחה מסרבים בתוקף

(גודל טקסט)

לפני שנה, קצת אחרי מותו של פלה האגדי, התפרסמו דיווחים שלפיהם הכדורגלן האגדי לשעבר הסתיר "בת סודית" בשם סנדרה רגינה. פלה, כך על פי הטענות, התכחש לסנדרה והותיר אותה שבורת לב עד מותה המוקדם בגיל 17 בלבד.

כעת, 13 חודשים לאחר שפלה נקבר, אישה בשם מריה סוקורו טוענת שהיא ביתו של פלה ודורשת להוציא את גופתו מהקבר לשם נתיחה. סוקורו בת ה-60 אף פנתה לעורכי דינה שיאיצו את המהלך המרחיק לכת הזה, חמש שנים לאחר שהיא הגישה תביעת אבהות נגד פלה.

פלה מת בגיל 82 ב-29 לדצמבר 2022 בבית החולים בסאו פאולו. באופן רשמי הוא התחתן שלוש פעמים ויש לו שבעה ילדים מוצהרים, כולל בת חורגת אחת. בברזיל מדווחים שסוקורו ערכה בדיקת DNA שמצאה "סיכוי גבוה" לכך שיש לה קשר דם עם פלה ועורך דינה טוען כעת ש"אין ברירה" אלא לדרוש את הוצאת הגופה כדי "לפתור את הפרשה".

פלה במשחק באנגליה בשנת 1998
שני רומנים מהצד ובת שהתכחש אליה. פלה | רויטרס

על פי הדיווח פלה הסכים לעשות בדיקת DNA בעודו בחיים, אבל מת לפני שהוא ביצע אותה. סוקורו דיברה לטלוויזיה הברזילאית וטענה שהיא לא מעוניינת בכסף, אך מעוניינת לדעת האם פלה הוא אכן אביה. אבל למרות ההצהרות הללו, אם יתברר שמריה היא אכן בתו השמינית של פלה, היא תוכל לתבוע חלק מהירושה של הכדורגלן לשבעת ילדיו, ירושה שמוערכת בכמעט 80 מיליון יורו.

בסביבתו של פלה מתנגדים בתוקף למהלך שכזה ואוגוסטו מיליולי, עורך דינה של המשפחה, טוען שהיא מסרבת למהלך שכזה משום שלטענתם הוכח כבר בבדיקות DNA קודמות שלמריה אין שום קשר דם לפלה.