צ'לסי שילמה 121 מיליון יורו על אנסו פרננדס: העסקה הגדולה בתולדות הפרמיירליג

play
אין לחץ. אנסו במדים החדשים | אתר רשמי, מתוך טוויטר
הפתק שגרם למסי לנזוף בדה פול: "למה אתה מספר לי? אידיוט!" 01:11

שיגעון: צ'לסי צירפה בינואר 8 שחקנים ב-330 מיליון יורו. הקשר הפך לארגנטינאי היקר אי פעם, ובזכותו ריבר הרוויחה יותר מ-50 מיליון יורו ב-6 חודשים בלבד. כל פרטי העסקה

(גודל טקסט)

צ'לסי השלימה לפנות בוקר (רביעי) את חלון ההעברות המשוגע שלה, כשסגרה את עסקת רכישתו של אנסו פרננדס ותשלם לבנפיקה ליסבון עבור הקשר הארגנטינאי 121 מיליון יורו – כך על פי ההודעה הרשמית של הפורטוגלים. כ-25 אחוזים מדמי המכירה יועברו לריבר פלייט, קבוצתו הקודמת של הקשר המוכשר, שחתם על חוזה ארוך טווח עד קיץ 2031.

פרננדס הרשים מאוד במהלך המונדיאל והיה אחד הגיבורים בזכייה של נבחרת ארגנטינה בטורניר, ואף נבחר לתואר השחקן הצעיר המצטיין של הגביע העולמי. רק לפני שבועיים הוא חגג את יום הולדתו ה-22, ועל פי דיווחים בארגנטינה החוזה של צ'לסי עם הכדורגלן הוא לשמונה שנים וחצי.

מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות הפרמיירליג, כשפרננדס שובר את השיא שקבעה מנצ'סטר סיטי בקיץ שעבר כשהחתימה את ג'ק גריליש ב-117 מיליון יורו. יש לציין שרק בקיץ שעבר פרננדס עבר לפורטוגל אחרי שבנפיקה שילמה עליו 10 מיליון יורו לריבר פלייט.

אנסו פרננדס במדי צ'לסי
אין לחץ. אנסו במדים החדשים | אתר רשמי, מתוך טוויטר

העסקה הזאת משלימה את החלון החריג, גם במונחי אנגליה וצ'לסי (אפילו בתקופת אברמוביץ'): בסך הכל הבלוז החתימו שמונה שחקנים בינואר בסכום כולל של כ-330 מיליון יורו. אל פרננדס הצטרפו בינואר מיכאילו מודריק (70 מיליון), בנואה בדיאשיל (38), נוני מדואקה (35), מאלו גוסטו (30), אנדריי סנטוס (12.5), דאטרו פופאנה (12) וז'ואאו פליקס (11, בהשאלה).

מי שעוד מרוויחה סכום עתק מהעסקה היא ריבר פלייט, שעדיין מחזיקה ב-25 אחוז מכרטיס השחקן של הקשר. המשמעות: רק על המכירה ריבר תקבל 30 מיליון יורו. אבל זה לא הכל: במסגרת החוזה היו מובטחים לה בונוסים מבנפיקה על מספר שערים והופעות, ובסך הכל היא קיבלה עליו עוד 52 מיליון יורו – והכל רק בששה חודשים!

כעת הוא הפך לארגנטינאי היקר בכל הזמנים, כשעבר את פיפיטה היגואין (90 מיליון, מנאפולי ליובנטוס) ואנחל די מריה (75 מיליון, מריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד).