צ'לסי לבדה צירפה שחקנים בכ-329 מיליון יורו: סיכום חלון ינואר

play
נוני מדואקה מוצג כשחקן צ'לסי | אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של צ'לסי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.1 06:21

הבלוז שברו את שיא ההעברות של ברצלונה ובסך הכל קבוצות הפרמיירליג השקיעו 830 מיליון יורו החודש - מאות מעל כל הליגות המתחרות. הסכומים בפנים

(גודל טקסט)

חלון ההעברות בליגות הבכירות באירופה ננעל הלילה (בין שלישי לרביעי), והגיע הזמן לסכם חודש ינואר שהסתיים בסערה מוחלטת. שיא ההעברות בבריטניה נשבר הלילה ממש עם הבאזר כאשר צ'לסי ובנפיקה השלימו את העברת אנסו פרננדס עבור 121 מיליון יורו, אבל כידוע זו ממש לא הייתה העסקה היחידה של הבלוז בשבועות האחרונים. אז כיצד נראה חלון ינואר באירופה? לפניכם הסכומים שהושקעו בליגות הבכירות ובמועדוני הפאר במהלך החודש.

אנסו פרננדס במדי צ'לסי
השחקן ששבר את שיא ההעברות בבריטניה. אנסו פרננדס | אתר רשמי, מתוך טוויטר

צ'לסי כמובן הרבה מעל כולן וביחד עם העסקאות הרבות שביצעה בקיץ, השקיעה 629 מיליון יורו – שיא ההעברות של קבוצה בעונה אחת, שהיה שייך לברצלונה שהקיעה 380 מיליון יורו בעונת 2017/18. בינואר בלבד צירפה צ'לסי שמונה שחקנים בסכום כולל של כ-329 מיליון יורו, ביניהם מיכאילו מודריק שנרכש משחטאר. אחריה סאות'המפטון שרכשה שבעה שחקנים בכ-64 מיליון יורו ומוליכת הטבלה ארסנל מדורגת שלישית עם השקעה של כ-60 מיליון יורו בלאנדרו טרוסאר, ז'ורז'יניו ויאקוב קיביור.

קבוצות הפרמיירליג שילמו בסך הכל כ-830 מיליון יורו בחודש האחרון עבור צירוף 91 שחקנים. אחרי האנגליות ובפער עצום ניצבת ה"ליג 1" הצרפתית, שקבוצותיה שילמו כ-125 מיליון יורו בינואר עבור 75 שחקנים. בבונדסליגה הגרמנית השקיעו בינואר כ-68 מיליון יורו ברכישת 54 שחקנים ואולי תופתעו לגלות שהליגות הבכירות בספרד ובאיטליה במקומות 6 ו-7 בהתאמה, כי בארצות הברית ובארגנטינה השקיעו הקבוצות יותר. בספרד שולמו כ-32 מיליון יורו על 50 העברות שונות ובאיטליה כ-31 מיליון יורו בחלון שבו 120 שחקנים עברו, בעוד בארצות הברית הגיעו שחקנים בהעברות תמורת כ-58 מיליון יורו ובארגנטינה נרכשו שחקנים בסך 34 מיליון יורו.

נדגיש כי הסכומים והמספרים אינם כוללים את גובה החוזים וכמובן הכנסות שהגיעו ממכירות שחקנים ואיפשרו לקבוצות לשלם, כך שישנם מועדונים שהשקיעו סכומים לא מובטלים, אבל הכניסו לא פחות ואף יצאו ברווח מהחלון.