שחקן נבחרת צ'כיה יקוב ינקטו יצא מהארון: "לא רוצה להתחבא יותר"

play
יקוב ינקטו שחקן נבחרת צ'כיה | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 13.2 08:41

הקשר בן ה-27 הפך להומוסקסואל הראשון בכדורגל האירופי שיוצא מהארון בעודו פעיל: "רוצה לחיות את חיי בחופשיות, ללא פחד ואלימות"

(גודל טקסט)

רגע היסטורי בכדורגל האירופי: שחקנה של נבחרת צ'כיה, יקוב ינקטו, פרסם היום (שני) סרטון בו הוא מודיע כי הוא הומוסקסואל. הקשר בן ה-27, שמושאל כיום מחטאפה הספרדית לספרטה פראג במולדתו, אמר בסרטון בו יצא מהארון כי הוא "לא רוצה יותר להתחבא".

"יש לי את החוזקות והחולשות שלי. כמו כולם, אני רוצה לחיות את החיים שלי בחופשיות, ללא פחד, דעות קדומות ואלימות, עם אהבה". בעצם יציאתו מהארון, ינקטו הפך להומוסקסואל הראשון בתולדות הכדורגל האירופי שיוצא מהארון בעודו שחקן פעיל. בשנת 2021 הפך ג'וש קבאלו האוסטרלי לכדורגלן הפעיל הראשון בכדורגל העולמי שיוצא מהארון.

קבוצתו הנוכחות של ינקטו, ספרטה פראג, הוסיפה לאחר החשיפה של הקשר: "יקוב דיבר בפתיחות על הנטייה המינית שלו עם ההנהלה, המאמן והחברים לקבוצה לפני זמן מה. יקוב, יש לך את התמיכה המלאה שלנו, תחיה את חייך, שום דבר אחר לא חשוב".

ינקטו הוא כדורגלן בכיר ששיחק באיטליה שש שנים והוסיף עונה בלה ליגה. הוא הגיע לאודינזה בגיל 18, שיחק בה ובאסקולי כמושאל וב-2019 נמכר לסמפדוריה תמורת לא פחות מ-14.5 מיליון יורו. אחרי שנתיים בקבוצה מגנואה, עבר לחטאפה הספרדית תמורת 6 מיליון יורו ובקיץ הושאל לספרטה פראג.

ינקטו שיחק בכל הצעירות של צ'כיה ורשם 45 הופעות בנבחרת הבוגרת, כאשר הוא משותף בכל המשחקים שלה בטורניר יורו 2020 המוצלח בו היא הגיעה עד רבע הגמר. ב-45 ההופעות הלו כבש 4 שערים ובישל 11 נוספים.