ז'וזואה שוב במרכזה של סערה, לגיה ורשה דורשת התנצלות פומבית

play
שחקן לגיה ורשה, ז'וזואה | GettyImages, PressFocus/MB Media
ז'וזואה שוב במרכזה של סערה, לגיה ורשה דורשת התנצלות פומבית 00:30

הפורטוגלי ספג שני צהובים בתוך שתי דקות נגד גורניק ז'אבז'ה והואשם בפרובוקציות. מאמן היריבה: "כולם מדברים על ההתנהגות שלו"

(גודל טקסט)

אחרי שהרטיט לבבות בקרב אוהדי הפועל באר שבע, ז'וזואה עבר לעשות זאת גם בלגיה ורשה והפך לאחד מאהובי הקהל בקבוצה הפולנית. בסוף השבוע הוא שוב גרם לפרץ רגשות – הפעם שלילי – ולא בפעם הראשונה.

לגיה ורשה יצאה למשחק חוץ אצל גורניק ז'אבז'ה ובדקה ה-63 הפורטוגלי הוותיק ספג כרטיס צהוב אחרי מחאות כלפי השופט. שתי דקות בלבד חלפו, ז'וזואה נאבק במרכז המגרש ברפאל יאניצקי המקומי ופשוט החליט לצלול. אפילו לא ברחבה. השופט שלף לעברו צהוב שני ולגיה נותרה ב-10 שחקנים. לשמחתה, עד הסיום היא שמרה על היתרון 0:1 משער של אקס הפועל באר שבע, תומאש פקהארט, בדקה ה-38.

המאורעות שהסתיימו בהרחקה של ז'וזואה, החלו כבר במחצית הראשונה. אחרי שלגיה עלתה ל-0:1 התעוררה מהומה במגרש וקשר גורניק, ז'אן ז'ול אמבונדו, בעט בפורטוגלי. השופט נקרא לעמדת ה-VAR, צפה באירוע והסתפק בכרטיס צהוב לקמרוני. בירידה למחצית, שחקני הקבוצות שוב התעמתו ואת הצהוב הראשון שלו, ז'וזואה ספג אחרי שבא בטענות לשופט שלא הרחיק שחקן יריב בעקבות מרפק לפניו של רפאל אוגוסטיניאק – שאיבד שתי שיניים.

הפורטוגלי ספג ביקורת חריפה, אבל זה לא נגמר שם. לטענת עיתונאים מקומיים, במהלך הירידה שלו מכר הדשא ז'וזואה עשה תנועה כלפי אוהדי גורניק ז'אבז'ה כאילו הם מסריחים. וזה כבר הדליק את הגזרה.

העיר ז'אבז'ה ממוקמת בדרום פולין, ונחשבת לענייה יחסית – בטח ביחס לבירה ורשה. לפני כמה שבועות אוהדי לגיה הניפו שלטו מתגרה שלעג למצבם הכלכלי של תושבי ז'אבז'ה ואוהדי הקבוצה.

מאמן גורניק, ברטוש גאול, אמר אחרי המשחק: "הבנתי שכשז'וזואה ירד לחדר ההלבשה, הוא התנהג הכי יפה לאוהדים שלנו. יותר ויותר אנשים מדברים על ההתנהגות שלו".

בלגיה לעומת זאת, מיהרו לגונן על הקפטן שלהם, הכחישו באופן גורף שהוא התגרה באוהדי גורניק ודרשו התנצלות פומבית מהעיתונאים שטענו אחרת.

כך זה נראה בתחילת המשחק

שחקן לגיה ורשה, רפאל אוגוסטיניאק, אחרי שאיבד שתי שיניים
אוגוסטיניאק ספג מרפק ואיבד שתי שיניים, ז'וזואה מחה בפני השופט וספג את הצהוב הראשון שלו | צילום מסך, .

ז'וזואה בן ה-32 משמש כקפטן של לגיה ורשה. הוא כבש העונה 7 שערים ובישל 5 נוספים בליגה, ובגביע הוסיף 3 ו-3. כך בכל המסגרות יש לו 10 שערים ו-8 בישולים ב-25 משחקים. לגיה מדורגת במקום השני בפולין עם 46 נקודות, 9 פחות מהמוליכה ראקוב.