"רוצה יותר צעירים בסגל": התוכנית של פליק בנבחרת גרמניה

play
פותחים שנת מונדיאל. פליק במסיבת העיתונאים | GettyImages, Alex Grimm
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 12.3 08:50

מאמן המאנשאפט סיפר בריאיון במדינה על השינויים שהוא מתכנן, ובראשם אי-זימונו של תומאס מולר: "רוצה להכניס דם חדש, זה לא סוגר את הדלת בפניו ליורו 2024". וגם, את מי הוא מעדיף בין הקורות?

(גודל טקסט)

מאז שזכתה במונדיאל 2014, נבחרת גרמניה נחלה כישלונות רבים. מהדחות בטורנירי היורו האחרונים ועד הפסדים משפילים בשלב הבתים במונדיאל ב-2018 ו-2022 מהם לא עלתה בכלל. הפרידה מיואכים לב היתה צפויה ומתבקשת, וכעת האנזי פליק הוא האיש להחזיר את המאנשאפט לימיה הגדולים לקראת יורו 2024 שייערך במדינה.

שלושה חודשים אחרי המונדיאל המאכזב בקטאר, המאמן הגרמני סיפק ריאיון ל'קיקר' הגרמני, ובו שיתף את התוכניות שלו לשנים הקרובות כמאמן הנבחרת לקראת משחקי ההכנה בפגרת הנבחרות הקרובה בסוף חודש מרץ, כאשר גולת הכותרת – הצערה וללא תומאס מולר. המאמן מתכוון לתת יותר קרדיט לשחקנים צעירים כמו קארים אדיימי, פלוריאן וירץ, קאי האברץ וג'מאל מוסיאלה, כל זאת בשביל להכין את התשתית לאירוח יורו 2024.

עוד בכדורגל עולמי

סולומון: "ארסנל הכי חזקה בליגה, הייתה דומיננטית מהרגע הראשון"
"קאסמירו לא הורחק בלמעלה מ-500 משחקים, אין מדיניות ברורה"
הצטרפו למסי, ניימאר ואמבפה: ההישג של התקפת ארסנל

תומאס מולר, שחקן נבחרת גרמניה
תומאס מולר, שחקן נבחרת גרמניה | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

"מולר לא יהיה חלק משני החלונות הקרובים – גם במרץ וגם ביוני", סיפר פליק. "שוחחתי איתו על כך, כי אני רוצה להזרים דם חדש לנבחרת. זה לא אומר שהוא לא יוכל לקחת חלק ביורו הביתי, אבל אני רוצה לתת יותר מקום לשחקנים כמו קאי האברץ, שהוא שחקן מבריק שמאוד יכול להתאים לעמדה הזאת. הוא בדיוק בגיל לעשות את הצעד הבא ולקחת אחריות על הנבחרת".

פליק שיתף לגבי ההתלבטות בנוגע לאיש שיעמוד בין הקורות בקמפיין הקרוב ובטורניר בקיץ הבא: "אני משוכנע שנוייר ימשיך לתת מאה אחוז כשהוא יהיה כשיר שוב", אך לא פסל את מארק אנדרה טר סטגן, "הפוקוס שלי הוא על ההופעות והביצועים שלהם. שום דבר לא בטון כרגע, שניהם יודעים את זה".

לפליק חוזה שיסתיים לאחר היורו, שם יהיה המבחן הגדול שלו ולאחריו תתקבל ההחלטה אם להאריך את ההתקשרות בין ההתאחדות הגרמנית למאמנה של באיירן מינכן לשעבר: "רודי פולר הוא איש מקצוע מנוסה. בתור תפקידו כמנהל הספורטיבי של הנבחרת הוא יודע לנהל טוב. אני נהנה לעבוד איתו, אנחנו פועלים טוב יחד".

שוער ברצלונה מארק אנדרה טר סטגן עם שוער באיירן מינכן מנואל נוייר ב-2015
מי יעמוד בין הקורות ביורו 2024? נוייר וטר סטגן | אימג'בנק GettyImages

בפגרת הנבחרות הקרובה, נבחרת גרמניה שהעפילה אוטומטית ליורו 2024 הביתי, תקיים שני משחקי הכנה. בראשון, תפגוש את נבחרת פרו ב-25.3, כאשר ב-28.3 תארח את בלגיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי