מסוט אוזיל הודיע על פרישה בגיל 34: "זה נהיה ברור שהגיע הזמן"

הקשר שזכה עם גרמניה באליפות העולם ב-2014, תלה את הנעליים בתום קריירה מפוארת: "בחודשים האחרונים אני סובל מפציעות, זה היה מסע מדהים שלא אשכח"

(גודל טקסט)

שבועות ספורים אחרי שבטורקיה דווח על החלטתו של מסוט אוזיל להתיר את חוזהו בבשאקשהיר ולהודיע על פרישה מכדורגל, היום (רביעי) זה הפך לרשמי. הקשר בן ה-34, אלוף העולם עם נבחרת גרמניה ב-2014, אלוף אירופה עד גיל 21 ב-2009 עם המנשאפט ומי שזכה בתארים גם עם ריאל מדריד וארסנל, תלה את הנעליים.

"אחרי מחשבות רבות, החלטתי לפרוש", כתב אוזיל, "הייתה לי את הפריבילגיה לשחק כדורגל מקצועני במשך 17 שנה ואני מרגיש אסיר תודה על ההזדמנות. בחודשים האחרונים אני סובל ממספר פציעות ועם הזמן זה נהיה ברור שהגיע הזמן לעזוב את הבמה הגדולה. זה היה מסע מדהים שכלל רגעים בלתי נשכחים בשאלקה, ורדר ברמן, ריאל מדריד, ארסנל, פנרבחצ'ה ובשאקשהיר ביחד עם המאמנים שהיו לי והשחקנים שהפכו לחברים. תודה גם למשפחה, לחברים ולכם האוהדים שהראיתם לי אהבה בכל קבוצה שהייתי בה. תהיו בטוחים שתשמעו ממני ברשתות החברתיות".

אוזיל שיחק העונה במדי בשאקשהיר 187 דקות בסך הכל, אחרי שגם בעונה שעברה התקשה בפנרבחצ'ה ובילה רבות על הספסל וביציע עד שנזרק מהקבוצה. אוזיל, שנולד גרמניה להורים מהגרים מטורקיה, עלה מהנוער של שאלקה לבוגרים וכעבור שנתיים נרכש על ידי ורדר ברמן. הוא זכה עם הקבוצה בגביע הגרמני ב-2008/09 וכעבור שנה נמכר לריאל מדריד תמורת 18 מיליון יורו.

עם הבלאנקוס הוא זכה באליפות, בגביע המלך ובסופר קאפ וב-2013 עבר לארסנל תמורת כ-50 מיליון יורו, אבל למרות שזכה בגביע האנגלי ארבע פעמים, עזב את התותחנים בטונים צורמים – כזכור אפילו לא נרשם למשחקי הפרמיירליג בשנתו האחרונה שם, עד שחוזהו הותר והוא עבר לפנרבחצ'ה בינואר 2021.