בבית הישראלי: רומניה גברה על בלארוס, אנדורה עם תיקו נדיר בקוסובו

play
שחקני נבחרת רומניה חוגגים | GettyImages, DANIEL MIHAILESCU/AFP
צפו בכתבה: משפחת יאקין ממשיכה להוביל את נבחרת שוויץ להצלחות 03:35

סטנצ'ו (17) ובורקה (19) הכניעו ב-1:2 על הבלארוסים, מרוזאו (86) צימק. רוסאס (61) מחק יתרון של ז'גרובה (59) בנקודה החמישית שלה אי פעם במוקדמות היורו עם 1:1 בחוץ

(גודל טקסט)

משחקי בית ט' במוקדמות יורו 2024, המשיכו הערב (שלישי) עם המחזור השני. מלבד המשחק בו ישראל הפסידהלשוויץ בז'נבה, התקיימו שתי התמודדויות נוספות: רומניה לא התקשתה ב-1:2 מול בלארוס ואנדורה השיגה תיקו היסטורי אצל קוסובו.

ניקולאה סטנצ'ו שחקן נבחרת רומניה חוגג שער
כדור חופשי יוצא מן הכלל. סטנצ'ו | אימג'בנק GettyImages, DANIEL MIHAILESCU/AFP

רומניה – בלארוס 1:2

רומניה לא הבריקה ב-0:2 על אנדורה ביום שבת, אבל ניצחה והציפייה היא שתסיים את סבב המשחקים הנוכחי עם שש נקודות משש אפשריות. איבן בכר מעירוני קרית שמונה בהרכב האורחת, בעוד דניס פוליאקוב מהפועל חיפה ירד לספסל. הרומנים החליפו שלושה מארבעת שחקני ההגנה והכניסו ל-11 גם את הקשר האחורי טודור באלוצה. בדקה ה-17 כדור חופשי של הקפטן, ניקולאי סטנצ'ו, מצא את הרשת הבלארוסית, ותוך שתי דקות אנדריי בורקה הכפיל עם דחיקה מקרוב. במחצית השנייה הרומנים הורידו את הרגל מהגז, ובדקה ה-86 אולדזיסלאו מרוזאו סובב בצורה נהדרת את הכדור לרשת הרומנית וצימק ל-2:1 שלא הספיק. שלוש נקודות חשובות למארחת שעלתה למקום השני בבית ונותרה מושלמת עם שני ניצחונות.

מהלך המשחק:

דקה 17: גול! כדור חופשי נהדר מזווית קשה של הקפטן ניקולאי סטנצ'ו העלה את רומניה ל-0:1!

דקה 19: גול! רזבאן מרין מצא את אנדריי בורקה ברחבה, הבלם שלח רגל רחוקה שפגשה את הכדור בדרך לרשת! 0:2 לרומניה!

דקה 86: גול! ולדיסלב קלימוביץ' עם מסירת עומק נפלאה מצא את אולדזיסלאו מרוזאו שבבעיטה מסובבת מצא את הרשת הרומנית. בלארוס צימקה ל-2:1!

שחקני נבחרת אנדורה חוגגים
נקודה היסטורית. שחקני אנדורה חוגגים | רויטרס

קוסובו – אנדורה 1:1

אחרי התיקו המחמיא נגד ישראל בבלומפילד, נבחרת קוסובו עולה לכר הדשא באצטדיון פאידל ווקרי בפרישטינה, למשחק שהיא חייבת לצבור בו שלוש נקודות. המאמן אלן ז'ירס ויתר על איברהים דרשביץ' שהציג יכולת לא טובה נגד ישראל כקשר אחורי (העמדה הטבעית שלו היא כבלם) והוריד לספסל גם את מרגים וויבודה, פלורנט מוסלייה ואדון ז'גרובה, כאשר בטים פאזלי, ארבר זנלי והמגן הימני פלורנט האדרז'ונאי קיבלו את חולצת ההרכב. אחרי מחצית ראשונה מאופסת ללא הרבה מצבים של הקוסוברים, אדון ז'רגובה עלה מהספסל ובדקה ה-59 כבש שער נהדר במתפרצת בדרך ל-0:1 של המארחת. כעבור שתי דקות, האנדורים הדהימו כשאלברט רוסאס (61) דחק מקרוב את השוויון. הקוסוברים המשיכו ללחוץ והיו קרובים להחזיר את היתרון, אבל ההגנה האנדורית הצליחה לשמור על נקודה יקרה וחמישית בלבד בהיסטוריה של הנבחרת הקטנה במוקדמות היורו עם התיקו השני שלה אי פעם במפעל.

מהלך המשחק:

דקה 59: גול! מתפרצת נהדרת של הקוסוברים הסתיימה בבעיטה מדויקת של אדון ז'גרובה לפינה הרחוקה. 0:1 לקוסובו!

דקה 61: גול! שוויון מדהים בקוסובו – אלברט רוסאס נהנה מנגיחה אחרי כדור חופשי של אלברט אלבדרה שהגיעה אליו, ומקרוב דחק את ה-1:1!

אלברט רוסאס נבחרת אנדורה
שוויון מדהים של אנדורה. רוסאס | רויטרס

שני המחזורים הבאים בבית ט'

16 ביוני:

בלארוס – ישראל
אנדורה – שוויץ
קוסובו – רומניה

19 ביוני:

ישראל – אנדורה
שוויץ – רומניה
בלארוס – קוסובו