חבר ממליץ על חבר: קראמר דוחק באייאקס להחתים את מו אלאך

play
מו אלאך מנהל טכני של ויטסה | שלומי גבאי
לראשונה מ-2005: 2:3 דרמטי לפיינורד בחוץ על אייאקס במשחק העונה 02:48

הקבוצה מאמסטרדם מחפשת מנהל מקצועי חדש והחלוץ הצביע על מי שצירף אותו למכבי חיפה: "תמיד בונה סגלים שמובילים להצלחות"

(גודל טקסט)

אחרי שלוש אליפויות רצופות, אייאקס קרובה מאוד לאבד את התואר בהולנד. פיינורד הגדילה אתמול (ראשון) את הפער בפסגה ל-8 נקודות וכשנותרו 7 מחזורים ו-21 נקודות בקופה, נראה שדבר לא ימנע את הכתרת הקבוצה מרוטרדם.

באייאקס שואפים כעת לפחות לשמור על המקום השני וגם להכין את העונה הבאה. ומעבר לענייני רכש, הנושא הבוער הוא זה של המנהל המקצועי. שמות רבים נזרקים לאוויר ומי שנחשב למועמד המוביל הוא סוון מיסלינטט הגרמני, אבל יש גם הצעות אחרות.

חלוץ מכבי חיפה לשעבר, מיכיל קראמר, השתתף אתמול בפאנל בטלוויזיה והציע דווקא את מו אלאך, שעבד בחיפה ב-2017-2018. "מדהים אותי שאלאך אף פעם לא הוזכר כמועמד לאייאקס, פיינורד או פ.ס.וו", אמר קראמר על מי שמשמש כיום כמנהל המקצועי של ר.ק.ס ואלוויק, "הוא תמיד מקדם את הקבוצות שלו, הוא הוליך קבוצות ששיחקו במפעלים אירופים, הוא תמיד בנה סגלים שהשיגו תוצאות".

שחקן נבחרת הולנד לשעבר, איברהים אפלאי, הסכים: "אלאך עשה עבודה טובה בכל מקום בו הוא עבד. גם בואלוויק שם הוא הצליח עם אמצעים מאוד מוגבלים".

מיכיל קראמר שחקן מכבי חיפה
"מדהים אותי שאלאך אף פעם לא הוזכר כמועמד לאייאקס, פיינורד או פ.ס.וו". קראמר | ברני ארדוב

מארק אוברמרס מילא את תפקיד המנהל המקצועי באייאקס בהצלחה מסחררת, אבל עזב לקראת סיום העונה שעברה בגלל שערוריית ההטרדות המיניות. את מקומו תפסו במשותף קלאס יאן הונטלאר וחרי המסטרה, אבל אחרי קיץ שכלל עזיבה של שחקני מפתח רבים ושל המאמן אריק טן האח, הם לא הצליחו לייצב את הספינה.

קראמר בן ה-34 משחק בר.ק.ס ואלוויק וכבש העונה 8 שערים בליגה הבכירה בהולנד. הוא הגיע למכבי חיפה בקיץ 2018 כשאלאך היה המנהל המקצועי, אבל עזב אחרי חצי עונה לא טובה. השניים איחדו כוחות בואלוויק ב-2021.

אלאך עבד כ-12 חודשים במכבי חיפה ובתקופה הזו הקבוצה לא השיגה תוצאות טובות, אבל במועדון קוטפים בשנתיים האחרונות פירות מהמהפך במחלקת הסקאוטינג שהוא היה האחראי העיקרי אליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי