1:2 לפורטו על בנפיקה, ברנלי חזרה לפרמיירליג, קאמבק מדהים לסלטה

play
שחקני פורטו חוגגים | GettyImages, Zed Jameson/MB Media
בישול אדיר עם החזה ומהפך: 1:2 יוקרתי לפורטו על בנפיקה במשחק העונה 02:16

אלופת פורטוגל צימקה את הפער מהמוליכה במשחק העונה, הקלארטס עלו אחרי שנה, הספרדים כבשו פעמיים בתוספת הזמן בסביליה, לאנס התקרבה לפ.ס.ז' בצרפת

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)

לא רק שלוש הנציגות האיטלקיות ברבע גמר ליגת האלופות ערכו הערב (שישי) את החזרה הגנרלית למשחק הראשון בשבוע הבא, אלא גם זו הפורטוגלית, כאשר בנפיקה נכנעה בביתה 2:1 לפורטו במשחק העונה. עבור האדומים מדובר בהפסד ליגה שני בלבד, ולמרות ההפסד הם מחזיקים בפער של שבע נקודות על פני היריבה שהכניעה אותם ומדורגת שנייה.

ההתחלה האירה פנים עבור המארחת באצטדיון האור, כאשר נגיחה של גונסאלו ראמוס בדקה ה-10 הלכה למשקוף ומשם פגעה בשוער דיוגו קוסטה בדרך לרשת. השער נספר כעצמי של השוער, אך הדרקונים התאוששו וחזרו למשחק לקראת ההפסקה. מתאוס אוריבה איזן בדקה ה-45 אחרי בישול מדהים עם החזה של פפה אקינו, שער נוסף של וונדרסון גאלנו בתוספת הזמן נפסל בגלל נבדל של שישה סנטימטרים בלבד. בדקה ה-54 השיג מהדי טארמי את שער הניצחון של האורחת, ומשם המארחת לא הצליחה לחזור.

בנפיקה תארח ביום שלישי הקרוב את אינטר במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות, כאשר המנצחת תפגוש בחצי הגמר את המנצחת בין נאפולי למילאן. פורטו סיימה את דרכה במפעל האירופאי בשמינית הגמר עם 1:0 בסיכום שני המשחקים לאותה אינטר.

מהדי טארמי, שחקן פורטו חוגג
פורטו חגגה במשחק העונה. טארמי | אימג'בנק GettyImages, Gualter Fatia

* בספרד רשמה סלטה ויגו קאמבק מדהים וחילצה 2:2 מול סביליה. האנדלוסים היו בעשרה שחקנים מהדקה ה-19 בעקבות הרחקת פאפה גיי אך בכל זאת הצליחו לעלות ליתרון כפול משערים של יוסוף אן נסירי (43) ומרקוס אקוניה (81). כשנראה היה שהכל עבוד מבחינת האורחת, מיגל רודריגס בן ה-19 (90) וגונסאלו פאסיינסיה (90+4) היממו את הפיחואן בדרך לחלוקת נקודות. אקוניה אף השתולל והורחק בתוספת הזמן, ובזכות התיקו סלטה סופרת כעת שבעה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד.

* בצרפת, השנייה בטבלה לאנס צימקה זמנית את הפער מפריז סן ז'רמן לשלוש נקודות עם 1:2 על שטרסבורג. הצהובים -אדומים שגם נאבקים עם מארסיי על המקום השני שמוביל אוטומטית לליגת האלופות עלו ליתרון כבר בדקה ה-11 משער של פז'מיסלב פרנקובסקי הפולני, פקונדו מדינה הכפיל בדקה ה-64. קווין גאמיירו צימק בדקה ה-84, אך האורחת לא הצליחה להגדיל את הפער שלה מהקו האדום שעומד כעת על חמש נקודות.

* באנגליה, ברנלי הבטיחה את חזרתה לפרמיירליג תוך עונה אחת בלבד אחרי 1:2 על מידלסברו. הקבוצה של וינסנט קומפאני שייטה לכל אורך העונה ופסגה ועם ניצחון מרשים בחוץ על הרביעית בטבלה הגדילה את הפער מלוטון השלישית ל-19 נקודות כשנותרו עוד 18 בקופה. אשלי בארנס הבקיע ראשון בדקה ה-12, צ'ובה אקפום השווה מהנקודה הלבנה בדקה ה-64, קונור רוברטס כבש את שער העלייה 12 דקות לאחר מכן.