בראשון: ריבר תארח את הסופרקלאסיקו עם הכי הרבה קהל במאה ה-21

play
בראשון: ריבר תארח את הסופרקלאסיקו עם הכי הרבה קהל במאה ה-21 |
לפני הסופרקלאסיקו: ריבר פלייט הושפלה עם 5:1 מול פלומיננסה 01:41

לעיני 83,000 צופים במונומנטל, מוליכת הליגה הארגנטינית תפגוש את האלופה בוקה שעוברת עונה רעה (23:30, ספורט1). כל הפרטים לקראת המשחק הענק

(גודל טקסט)

גם כשהפער ביניהן בטבלה עומד על 16 נקודות והן לא נאבקות זו בזו על אליפות ארגנטינה, מעט משחקים בכדורגל העולמי מעוררים התרגשות גדולה יותר מהסופרקלאסיקו בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס. המוליכה באדום-לבן תארח מחר (ראשון, 23:30, ספורט1) את האלופה בכחול-זהב במסגרת המחזור ה-15 בליגה הארגנטינית, למפגש שובר שיאים בכל הנוגע לקהל.

לא פחות מ-83,000 אוהדים יהיו באצטדיון המונומנטל, כך שהמשחק הקרוב בין ריבר לבוקה יהיה לקלאסיקו עם הכי הרבה צופים במאה ה-21 באמריקה כולה (דרום וצפון), כשרק שני מפגשי ענק בעולם יכולים להתקיים לעיני קהל גדול יותר: ברצלונה נגד ריאל מדריד בקאמפ נואו, ואמריקה מול צ'יבאס באצטדיון האצטקה שבמקסיקו.

אוהדי ריבר פלייט באצטדיון המונומנטל
שיא צופים למשחק ביבשת אמריקה במאה ה-21. אצטדיון המונומנטל | אימג'בנק GettyImages, Marcelo Endelli

אז כיצד מגיעות למשחק כל אחת משתי הקבוצות הגדולות ביותר בחצי הכדור המערבי? אין ספק שריבר פלייט במצב הרבה יותר מעודד: היא מוליכה את טבלת הליגה בפער של שש נקודות מסן לורנסו השנייה, עם 11 ניצחונות, תיקו ושני הפסדים ב-14 מחזורים. עם זאת, רק ביום רביעי האחרון ספגה הקבוצה של מרטין דמיצ'ליס תבוסה כואבת בגביע ליברטדורס, 5:1 אצל פלומיננזה הברזילאית.

בוקה ג'וניורס השיגה עד כה שבע נקודות משלושה משחקים בליברטדורס, וגברה 0:2 על קולו קולו הצ'ילאנית שלשום, אך בזירה המקומית עוברת עליה עונה קשה במיוחד במונחים שלה: היא במקום ה-13 מ-28 בליגה, עם יותר הפסדים (6) מניצחונות (5) עד כה, וה-0:3 הביתי על ראסינג ביום ראשון האחרון קטע רצף של ארבעה מחזורים ללא ניצחון. בוקה כבר הספיקה להחליף מאמן, כשחורחה אלמירון תפס את מקומו של שחקן העבר של ה"Xeneizes", הוגו איברה שחתום על האליפות האחרונה.

שחקני ריבר פלייט מאוכזבים
מוליכה את הליגה, אך מגיעה אחרי מהלומה קשה. ריבר פלייט | רויטרס
שחקני בוקה ג'וניורס חוגגים
בוקה ג'וניורס בעונה קשה, אבל לסופרקלאסיקו חוקים משלו | אימג'בנק GettyImages, Marcelo Endelli

מאזן הסופרקלאסיקוס בכל הזמנים מראה 91 ניצחונות לבוקה, 84 לריבר ו-84 תוצאות תיקו ב-259 מפגשים רשמיים. במונומנטל, המארחת ניצחה 34 משחקים, יריבתה 27 ו-34 הסתיימו בשוויון. אגב, לראשונה מאז 2014, זוהי הופעת הבכורה של מאמני שתי הקבוצות בסופרקלאסיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי