ראקוב זכתה לראשונה באליפות פולין, זניט שוב אלופת רוסיה

play
שחקני זניט סנט פטרסבורג חוגגים | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.5 07:19

הקבוצה של פאפשון עשתה היסטוריה בפולין למרות הפסד לקורונה קיילצה, שער של סרגייב בדקה ה-92 סידר לזניט 2:3 על ספרטק וזכייה חמישית ברציפות

(גודל טקסט)

חמישה ימים אחרי ההפסד בפנדלים בגמר הגביע, ראקוב צ'נסטוחובה זכתה הערב (ראשון) בפעם הראשונה בהיסטוריה באליפות פולין. המוליכה הפסידה אמנם 1:0 לקורונה קיילצה, אבל לגיה ורשה המדורגת שנייה, שניצחה אותה בגמר ביום שלישי, הפסידה 2:1 אצל פוגון שצ'צין ונותרה מרחק 11 נקודות ממנה כשיש רק תשע נקודות בקופה.

על ההצלחה של ראקוב חתום קודם כל מארק פאפשון, המאמן שהוזכר בחודש שעבר כמועמד להחליף את ברק בכר במכבי חיפה. הוא קיבל את ראקוב ב-2016 כשהייתה בליגה השלישית, תוך שלוש עונות טיפס לליגה הבכירה, זכה עם הקבוצה פעמיים ברציפות בגביע וגם בסופר קאפ הפולני, וכעת יש לו גם אליפות ראשונה.

בן לדרמן, הישראלי שמייצג את נבחרת פולין הצעירה ושותף להצלחות של ראקוב בשנים האחרונות, שותף היום כמחליף בהופעתו ה-21 העונה בליגה.

שחקני זניט סנט פטרסבורג חוגגים
עוד סיבוב אליפות. שחקני זניט | רויטרס

בצל המלחמה והעובדה ששוב לא תוכל לשחק בליגת האלופות, זניט סנט פטרסבורג זכתה הערב (ראשון) באליפות רוסיה בפעם החמישית ברציפות וה-10 בהיסטוריה (כולל אחת בימי ברית המועצות). הקבוצה שנמצאת בבעלות גזפרום המשיכה את שליטתה בליגה וסגרה את הסיפור עם 2:3 דרמטי על ספרטק מוסקבה, היריבה איתה שחקניה התקוטטו בגביע לפני כחצי שנה, באירוע שהסתיים עם שישה מורחקים.

שחקן העונה מלקום, מלך שערי הליגה עם 22 כיבושים שגם תרם שבעה בישולים, פינה הפעם את הבמה לבן ארצו קלאודיניו שהבקיע בדקה ה-13 ובישל לאנדריי מוסטובוי בדקה ה-39. מנגד, קווינסי פרומס בישל לקייטה באלדה (33) והשווה בעצמו בפנדל (85) למרות שספרטק נותרה ב-10 שחקנים, אבל בתוספת הזמן הכריע המחליף איבן סרגייב ונתן את האות לחגיגות האליפות. היתרון בפסגה על פני צסק"א מוסקבה גדל ל-13 נקודות ובקופה נותרו 12 בלבד.