זכייה שנייה במאה ה-21: פיינורד שוב אלופת הולנד

play
שחקני פיינורד חוגגים אליפות | אימג'בנק GettyImages, ANP
בזכות 0:3 מוחץ: פיינורד אלופת הולנד בפעם השנייה במאה ה-21 02:22

עם דגל פריסה ענק ביציעי דה קאופ, אגדות עבר ומרציאנו על הספסל, המוליכה הביסה 0:3 את גו אהד איגלס וחגגה אליפות מספר 16

קבוצות: פיינורד
(גודל טקסט)

פיינורד חגגה הערב (ראשון) את האליפות ה-16 בתולדותיה והשנייה בסך הכול במאה ה-21, לאחר שהביסה 0:3 את גו אהד איגלס והבטיחה את המקום הראשון שני מחזורים לתום העונה בהולנד. הקבוצה של ארנה סלוט בלתי מנוצחת בליגה מאז אמצע ספטמבר (4:3 בחוץ לפ.ס.וו) וזה למעשה הפסדה היחיד העונה. משם היא דהרה ל-25 משחקים ללא הפסד, כולל רצף פעיל של 12 ניצחונות.

למרות רשתות הפרדה שהוצבו הקשו על הצפייה, הקהל בדה קאופ סיפק תצוגה אדירה, כולל דגל פריסה ענק שכיסה את כל היציעים. הסמלים רובין ואן פרסי וג'יו ואן ברונקהורסט הגיעו לאצטדיון כדי להעניק את הצלחת בטקס ההכתרה בסיום, והשחקנים דאגו לא להשאיר אותם במתח וסגרו עניין בשלב מוקדם. אוסמה אידריסי כבש בדקה ה-15 אחרי דאבל פס עם מאטס וייפר והסקורר המקסיקני סנטיאגו חימנס הרשית את השני בחלוף שלוש דקות.

לאחר ההפסקה, איגור פאישאו הבקיע את השער היפה במשחק, עם השתחררות על סף הרחבה ובעיטה מסובבת בשמאל לחיבורים הרחוקים בדקה ה-54. האורחת לא הפריעה למסיבה ולאחר שריקת הסיום עלו על הדשא גם המחליפים, ביניהם השוער השלישי אופיר מרציאנו שנכלל בסגל לאורך כל משחקי הליגה, אך לא ראה דקה העונה.

דגל פריסה ענק של אוהדי פיינורד
דגל פריסה על כל היציעים | אימג'בנק GettyImages, ANP
סנטיאגו חימנס שחקן פיינורד חוגג שער
15 שערי ליגה העונה, 13 מהם ב-2023. סנטיאגו חימנס | אימג'בנק GettyImages, ANP
אופיר מרציאנו שוערה המחליף של פיינורד עם הקפטן אורקון קוקצ'ו
גם אופיר מרציאנו בין החוגגים | אימג'בנק GettyImages, ANP

פיינורד הבטיחה גם מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות, לשם תשוב אחרי שש שנים ובסך הכול בפעם השנייה ב-20 השנים האחרונות. פ.ס.וו השנייה נמצאת כרגע במרחק 11 נקודות, וגם אם תנצח בהמשך הערב תקטין רק לשמונה כשיהיו עוד שש נקודות בקופה.