פולין נפרדה מבלאשצ'יקובסקי עם 0:1 יוקרתי על גרמניה

play
יקוב בלאשצ'יקובסקי שחקן נבחרת פולין במשחקו האחרון | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.6 05:03

הקשר הוותיק זכה לאירוע פרידה מרגש במשחק הידידות אותו הכריע קיביור (31). 90 דקות לסונדגרן בניצחון שבדיה, 45 ליובאנוביץ' בדרמה של סרביה

(גודל טקסט)

פרט למשחקי מוקדמות היורו, כמה נבחרות מאירופה שקיימו הערב (שישי) משחקי ידידות וביניהן מארחת היורו גרמניה, שהפסידה 1:0 בפולין. ג'ורג'ה יובאנוביץ' עלה בהתקפת סרביה שניצחה בצורה דרמטית 2:3 את ירדן בווינה, ואילו דניאל סונדגרן פתח בהרכב שבדיה שגברה 1:4 על ניו זילנד.

יקוב בלאשצ'יקובסקי שחקן נבחרת פולין במשחקו האחרון
פרידה מרגשת. יקוב בלאשצ'יקובסקי | רויטרס

פולין – גרמניה 0:1

יקוב בלאשצ'יקובסקי, סגן שיאן ההופעות בנבחרת פולין, שבגיל 37 ערך את ההופעה ה-109 והאחרונה, זכה לאירוע פרידה מרגש וגם למסדר כבוד כאשר הוחלף בדקה ה-16 – כמספר החולצה שלו. הקהל הריע והקשר שידע ימים יפים בבורוסיה דורטמונד התרגש עד דמעות, כשבהמשך חבריו גם דאגו שייפרד עם ניצחון יוקרתי. הבלם יקוב קיביור נגח לרשת בדקה ה-31 והותיר את גרמניה, מארחת היורו הקרוב, ללא ניצחון בשלושת משחקיה האחרונים, למרות 10 איומים למסגרת (לעומת אחד של פולין שהספיק לניצחון). וויצ'ך שצ'סני הצטיין עם הצלות בדקות הסום מול מריוס וולף ולאון גורצקה.

יספר קרלסון שחקן נבחרת שבדיה חוגג שער
צמד מהיר. יספר קרלסון | רויטרס

שבדיה – ניו זילנד 1:4

ארבעה ימים לפני משחק המוקדמות באוסטריה, שבדיה ערכה ניסוי כלים מוצלח בסולנה. דניאל סונדגרן, מגנה הימני של מכבי חיפה, רשם את הופעתו השלישית במדים הלאומיים והופתע יחד עם חבריו כאשר קאלום מקוואט עקץ בדקה השמינית, אבל בדקה ה-39 חילץ כדור שהוביל לשוויון של יספר קרלסון והמשחק השתנה. בדקה ה-44 רובין קוואיסון הפך בבעיטה ממרחק ואחרי שתי דקות כריסטופר אולסון בישל גם לקרלסון שהשלים צמד. קוואיסון הוסיף לעצמו גם בישול כשהכין בתוספת הזמן למחליף אנתוני אלאנגה.

סרביה – ירדן 2:3

הסרבים נמנעו ממבוכה גדולה במשחק הידידות בווינה. ג'ורג'ה יובאנוביץ', חלוצה של מכבי תל אביב, ערך הופעה שנייה בסך הכול וחגג יחד עם הבלם סטרחיניה אראקוביץ' שהרשית מקרוב כבר בדקה השביעית, אבל במחצת השנייה לפתע הסיפור השתנה. יובאנוביץ' יצא יחד עם פיליפ קוסטיץ' ולזאר סמארדז'יץ', והירדנים ביצעו מהפך מפתיע עם נגיחה של מחמוד אל מרדי לרשתו של פרדראג ראיקוביץ' (54) ומהלך קבוצתי יפה שהסתיים בבעיטה של מוסא אל תעמרי לקורה ופנימה (67). דיאן יובליץ' המחליף נגח מקרוב את השוויון בדקה ה-83 והרגיע עם נגיחת ניצחון דקה לסיום.