היסטוריה בכדורגל החופים: כפר קאסם זכתה בגביע אירופה לאלופות

אלופת ישראל חתמה את מסע הקסם שלה בפורטוגל עם 3:5 בפנדלים בגמר מול פיזה האיטלקית (2:2 בתום הזמן החוקי) והניפה את הגביע האירופי. גם הנשיא בירך

(גודל טקסט)

פלפלה כפר קאסם, אלופת ישראל בכדורגל חופים, עשתה הערב (ראשון) היסטוריה עם זכייה בגביע אירופה לאלופות. אחרי ניצחונות מרשימים בדרך לגמר בטורניר בפורטוגל, כפר קאסם ניצחה 3:5 בפנדלים את פיזה האיטלקית (2:2 בתום הזמן החוקי) והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שמשיגה תואר אירופי בענף.

השוער השוויצרי אליוט מונו כבש את שני השערים של כפר קאסם במהלך המשחק, כאשר סימונה מריאני השווה עבור פיזה. מונו גם עצר פנדל בשלהי השליש השני של המשחק, שבעקבות השוויון נכנס לשער זהב (שלא הגיע) ולאחר מכן לפנדלים. שחקני הקבוצה הישראלית דייקו בכל הבעיטות שלהם, פיזה החטיאה בכדור הרביעי ומי אם לא הקפטן עאמר יתים הפציץ את הבעיטה האחרונה וקבע כי הגביע יגיע לישראל.

בני פלפלה - כפר קאסם
המגזר משחק תפקיד? שחקני בני פלפלה – כפר קאסם חוגגים | אתר רשמי, יחצ

את שלב הבתים סיימה כפר קאסם עם מאזן מושלם, אחרי ניצחונות על נאפולי פטרון מיוון, ספרטק ורנה מבולגריה ואייל אוף ווייט מאנגליה. בשלב 32 האחרונות ניצחה הקבוצה 3:5 את נקסוס מאיטליה, בשמינית הגמר גברה 5:6 על מונסטר הגרמנית וברבע הגמר הביסה 2:9 את מארסיי מינוט מצרפת, לפני ה-2:4 על הואלבה הספרדית בחצי הגמר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות חמות לקבוצת פלפלה כפר קאסם בכדורגל חופים על זכייתה המרשימה בגמר גביע ליגת האלופות האירופי. מאמץ מרשים והישג מרשים בספורט מיוחד. כפר קאסם על המפה!".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך: "כדורגל החופים בעולם מפותח מאוד והגיע הזמן לפתח ולהגדיל אותו גם כאן בישראל. זו הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית זוכה באליפות ומביאה הישג משובח לענף".