רונאלדו כבש וניצח בהופעה ה-200 בפורטוגל, ניקולאסקו עם צמד ב-2:3 על פולין

play
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער | GettyImages, Will Palmer/Allstar
הישג היסטורי לניקולאסקו על פולין, הולאנד להט: שערי יום שלישי במוקדמות 03:43

הקפטן הפורטוגלי העניק בדקה ה-90 ניצחון 0:1 על איסלנד והשאיר את נבחרתו מושלמת במוקדמות יורו 2024. חלוץ בית"ר ירושלים סחף את מולדובה לניצחון הגדול בתולדותיה. נורבגיה גברה 1:3 על קפריסין, סרביה סחטה 1:1 בבולגריה ובלגיה דילגה עם 0:3 באסטוניה

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי במוקדמות יורו 2024 הסתיים הערב (שלישי), כאשר כריסטיאנו רונאלדו בהופעה ה-200 העניק לפורטוגל 0:1 דרמטי על איסלנד. רומלו לוקאקו הוביל את בלגיה לניצחון על אסטוניה, ארלינג הולאנד כיכב במדי נורבגיה מול קפריסין ויון ניקולאסקו עם צמד מדהים הפך עבור מולדובה פיגור 2:0 לניצחון 2:3 היסטורי על פולין. בגלזגו הופסק המשחק ליותר מ-90 דקות, אבל חודש וסקוטלנד נותרה מושלמת אחרי 0:2 על גאורגיה.

ארלינג הולאנד נבחרת נורבגיה
בדרך לניצחון ראשון בקמפיין? ארלינג הולאנד | רויטרס

נורבגיה – קפריסין 1:3

הנבחרת הסקנדינבית אירחה את מדינת האי מהמזרח התיכון כשהיא ללא ניצחון עדיין בשלב המוקדמות, זאת על אף שמות גדולים כשבראשם ארלינג הולאנד ומרטין אודגור. הפעם הדברים הלכו טוב יותר עבור הנורבגים כשבדקה ה-12 אלכסנדר סורלות מצא את אולה סולבאקן שבעט כדור מדויק לפינה הרחוקה והעניק את השער היקר למארחת. החלוץ של מנצ'סטר סיטי התעורר במחצית השנייה עם פנדל מדויק ועוד שער מבישול של קשר ארסנל בדרך לניצחון ראשון בקמפיין. שער מצמק של גריגוריס קסטאנוס רק המתיק את הגלולה המרה עבור הקפריסאים.


דקה 12: גול! אולה סולבאקן נהנה ממסירה יפה של אלכסנדר סורלות ובעט בעוצמה לפינה הרחוקה. 0:1 לנורבגיה!

דקה 56: גול! נגיעת יד של שחקן קפריסין ברחבה העניקה פנדל למארחת. ארלינג הולאנד ניגש לנקודה הלבנה והכפיל את התוצאה – 0:2 לנורבגיה!

דקה 60: גול! מסירת עומק יוצאת מן הכלל של מרטין אודגור שמה את הולאנד באחד על אחד מול השוער הקפרסיאי. זוכה הטרבל עם מנצ'סטר סיטי לא התבלבל והשלים צמד עם 0:3 לנורבגיה.

דקה 90+3: גול! גריגוריס קסטאנוס עוד הספיק לצמק, אבל זה לא הספיק לקפריסין שצמצמה ל-3:1.

הדשא בהאמפדן פארק במשחק בין סקוטלנד לבין גיאורגיה
הגשם עצר את ההתמודדות. גורפים את המים בסקוטלנד | אימג'בנק GettyImages

סקוטלנד – גאורגיה 0:2

הסקוטים דוהרים ליורו עם מאזן מושלם אחרי ארבעה משחקים. קאלום מקגרגור (6) העלה את המארחת ליתרון מוקדם, אך כעבור מספר דקות המשחק הופסק בעקבות הצפות מהגשמים בגלזגו, כשכר הדשא בהאמפדן פארק היה מוצף לחלוטין ולא אפשר לנבחרות להמשיך לשחק. אחרי כשעה וחצי, ארבע בדיקות של המגרש ומאמצים רבים של אנשי האצטדיון לגרוף את הדשא, השופט אישר לחזור למרבה כעסם של הגאורגים. סקוט מקטומיניי כבש בדקה ה-47 את שערו החמישי בקמפיין, כשמנגד הכוכב הגדול חביצ'ה קברצחליה חתם משחק לא טוב עם החמצת פנדל בתוספת הזמן .

יון ניקולאסקו נבחרת מולדובה
היסטוריה במולדובה. ניקולאסקו | רויטרס

מולדובה – פולין 2:3

הסנסציה הגדולה ביותר עד כה במוקדמות היורו הגיעה דווקא מהמגרש במולדובה, שם יון ניקולאסקו לא רק הפך למלך שערי הנבחרת בכל הזמנים עם 12 כיבושים וצמד מבריק הערב, אלא הוביל את המדינה שלו לניצחון הגדול ביותר שלה אי פעם. ארקדיוש מיליק ורוברט לבנדובסקי העניקו יתרון נוח לפולנים, אבל במחצית השנייה זה היה המופע של חלוץ בית"ר ירושלים שעם צמד נפלא השווה את התוצאה, ו-ולדיסלב באבוגלו העניק את שלוש הנקודות המדהימות של מולדובה בניצחון הרביעי שלה בלבד בעשור האחרון, כשעד היום זה היה מול נבחרות מהדרג הנמוך ביותר.

איי פארו – אלבניה 3:1
לאיי פארו: אודמר פאארו (45+1). לאלבניה: נדים באחרמי (20), קריסטיאן אסלאני (51), ארנסט מוצ'י (90+2)

רומלו לוקאקו נבחרת בלגיה
הוא עם 6 שערים מ-4 משחקים אחרונים. רומלו לוקאקו | רויטרס

אסטוניה – בלגיה 3:0

ללא טיבו קורטואה שנטש את הנבחרת עם סערת סרט הקפטן, רומלו לוקאקו קיבל את הכבוד והמפתחות להנהיג את הנבחרת שלו. זה התחיל לא פשוט עם הגנה טובה של המאחרת, אבל צמד בזק (37 ו-40) של החלוץ העניקו יתרון מבטיח בירידה למחצית. הבלגים הורידו רגל מהגז, ורק בדקה ה-90 יוהאן בקאיוקו חתם תוצאת הסיום עם בעיטה מדויקת לפינה השמאלית.

דקה 37: גול! הרמה של אסטר ורנקס מצאה את רומלו לוקאקו שדחק מקרוב את ה-0:1 של בלגיה!

דקה 40: גול! עוד אחד של לוקאקו – ארתור תיאט עם מסירת רוחב נהדרת לחלוץ הבלגי שמתוך רחבת החמש הכפיל את היתרון הבלגי, 0:2 לבלגיה!

דקה 90: גול! יאניק קראסקו מצא את יוהאן בקאיוקו שסגר את הסיפור עם בעיטה מדויקת לפינה השמאלית – 0:3 לבלגיה!

מרסל זביצר לצד כריסטוף באומגרטנר נבחרת אוסטריה
צמד לקראת הסיום שהשאיר את אוסטריה בפסגה. באומגרטנר | רויטרס

אוסטריה – שבדיה 0:2

הופעה מאכזבת נוספת של שבדיה שעם 2 נקודות בלבד מתוך 9 אפשריות. רובין אולסן היה מרכז העניינים עם פציעה מדאיגה במחצית הראשונה, אך התאושש והצליח לשמור על רשת נקייה מהאיומים של ההתקפה האוסטרית. בדקה ה-81 כריסטוף באוגרטנר שבר את הקרח והוסיף בדקה ה-89 עם נגיחה מקרוב בדרך להעניק שלוש נקודות חשובות לאוסטרים שנותרו בפסגת הבית.


דקה 81: גול! כריסטוף באומגרטנר דחק מקרוב את היתרון היקר של אוסטריה שעלתה ל-0:1!

דקה 89: גול! מתפרצת קטלנית של האוסטרים הבטיחה למעשה את הניצחון כשבאומגרטנר עט על הכדור החוזר והעניק 0:2 לאוסטריה!

בולגריה – סרביה 1:1

מלאדן קרסטאיץ' אירח בסופיה את מדינת האם שלו, אך לא ריחם על הנבחרת של ג'ורג'ה יובאנוביץ', שהיה על הספסל, וחבריו, עם 90 דקות שהשאירו את הסרבים ללא הנקודות. קיריל דספודוב (47) הכניע את ונייה מילינקוביץ'-סאביץ' בדרך ליתרון בולגרי מפתיע. בתוספת הזמן (90+7) דארקו לאזוביץ' העניק את הנקודה החשובה לסרביה שנותרה צמודה להונגריה המובילה. יוני סטויאנוב לא שותף אצל הבולגרים.


משחק נוסף:

הונגריה – ליטא 0:2
להונגריה: ברנאבאס וארגה (32), רולאנד שאלאי (83)

כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל
כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל | GettyImages

איסלנד – פורטוגל 1:0

כריסטיאנו רונאלדו הגיע הערב להישג מדהים של 200 הופעות במדי הסלסאו, כשהוא המשיך להגדיל את הפער ככדורגלן עם הכי הרבה הופעות בינלאומית. עוד לפני שריקת הפתיחה, CR7 זכה לכבוד מקומי מהקהל וההתאחדות האיסלנדית שהעניקו לו פרחים ואת שיא גינס הרשמי לשיאן ההופעות. על הדשא, הדברים פחות עבדו לפורטוגל שהתקשתה, החמיצה וראתה כיצד היא עוצרת את המאזן המושלם שעמד על 9 מ-9 ועם שלושה שערים נקיים, עד שהגיע רונאלדו. הקפטן הפורטוגלי הבקיע בדקה ה-90 את שער הניצחון וחתם הופעה חלומית מבחינתו בערב היסטורי.


דקה 80: כרטיס אדום! ווילום תור ווילומסון נכנס בפראות בגונסאלו אינאסיו והורחק, איסלנד נותרה ב-10 שחקנים!

דקה 90: גול! מי אם לא הוא – כריסטיאנו רונאלדו ניצל הדיפה לא מספיק טובה ובלאגן ברחבה האיסלנדית כדי להבקיע מקרוב את ה-0:1 של פורטוגל!

משחקים נוספים:

ליכטנשטיין – סלובקיה 1:0
לסלובקיה: דניס ואוורו (45+1)

בוסניה – לוקסמבורג 2:0
ללוקסמבורג: בורגס סאנצ'ס (4), דנאל סינאני (74).

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער
שער ניצחון ברגעי הסיום. רונאלדו | אימג'בנק GettyImages, Will Palmer/Allstar

המחזורים החמישי והשישי במוקדמות יורו 2024 ייערכו בספטמבר.