בתוך שעות: שני משחקים בינלאומיים פוצצו בגלל קריאות גזעניות

play
שחקן נבחרת ניו זילנד, מייקל בוקסול | GettyImages, Hannah Peters
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.6 04:38

שחקן נבחרת קטאר השמיע ביטוי גזעני כלפי שחקן נבחרת ניו זילנד וחבריו סירבו לחזור לכר הדשא. הנבחרת הצעירה של אירלנד נטשה משחק נגד כווית בגלל סיבה זהה

(גודל טקסט)

משחק הידידות אמש (שני) בין ניו זילנד לקטאר, פוצץ אחרי שבנבחרת ניו זילנד טענו שאחד מהשחקנים, מייקל בוקסול, ספג הערות גזענות מיריב קטארי. ניו זילנד הוליכה 0:1 במשחק שהתקיים באוסטריה, ושחקניה סירבו לעלות למחצית השנייה. בוקסול הוא חצי סמואני-חצי לבן ומי שהשתמש כלפיו בביטוי גזעני היה החלוץ שחום העור של קטאר, יוסוף עבדוריסאג.

בהודעה רשמית של ההתאחדות לכדורגל של ניו זילנד נכתב: "במהלך עימות על כר הדשא, שחקן קטארי השתמש בביטוי גזעני כלפי מייקל בוקסול. כמה מהשחקנים, כולל בוקסאל עצמו, שמעו את ההערה הגזענית. השחקן הקטארי לא נענש על ידי השופט, אז השחקנים החליטו לא לעלות למחצית השנייה".

קרלוס קיירוש, שמאמן את נבחרת קטאר, אמר: "מסתבר ששני שחקנים התעמתו על כר הדשא ואמרו כמה דברים אחד לשני. אני לא יודע מי התחיל ומי המשיך, זה ביניהם. ניו זילנד החליטה לתמוך בשחקן שלה ואנחנו תומכים בשחקן שלנו".

שחקן נבחרת ניו זילנד, מייקל בוקסול
תקרית מכוערת. מייקל בוקסול | אימג'בנק GettyImages, Albert Perez

בצירוף מקרים די נדיר, המשחק בין ניו זילנד לקטאר לא היה היחיד שפוצץ אתמול באוסטריה בגלל הערות גזעניות. גם ההתמודדות בין הנבחרות הצעירות של אירלנד וכווית הופסקה מסיבות דומות.

אירלנד הוליכה 0:3 במשחק הידידות, כשבסביבות הדקה ה-70 אחד משחקני כווית השמיע הערות גזעניות כלפי שחקן יריב. בתגובה, חבריו מיהרו לעזוב את כר הדשא ובהתאחדות האירית הודיעו: "לא נסבול התנהגות גזענית כלפי השחקנים ואנשי הצוות שלנו. נעביר תלונה מסודרת לאופ"א ופיפ"א".

בכווית אגב, טענו ש"המשחק הופסק בדקה ה-70 כדי לשמור על השחקנים מפציעות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי