מוקוקו החמיץ פנדל וספג הודעות גזעניות: "הגיע הזמן שנעמוד נגד זה"

play
הזדמנות גדולה. מוקוקו | GettyImages, Adam Nurkiewicz
פרץ עצר שני פנדלים, ישראל הפתיעה עם 1:1 יקר מול גרמניה בפתיחת היורו 04:04

החלוץ של נבחרת גרמניה הצעירה נעצר אצל דניאל פרץ ובסיום קיבל תגובות מאוהדי הנבחרת באינסטגרם על צבע עורו: "אם אנחנו מנצחים, כולנו גרמנים. אם אנחנו מפיסידם, מגיעות התמונות עם הקופים. זה מתחיל להיות מוגזם"

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה הצעירה פתחה הערב (חמישי) את שלב הבתים של היורו עד גיל 21 בתוצאה מאכזבת למדי עם 1:1 מול נבחרת ישראל הצעירה, כשהיא ביתרון מספרי כל המחצית השנייה בעקבות הרחקתו של עדן קארצב, ולאחר שהחמיצה שני פנדלים שנעצרו אצל דניאל פרץ, השוער הישראלי.

המחמיץ הראשון, יוסופה מוקוקו, קיבל הזדמנות להעלות כבר בדקה השלישית את ה"מאנשאפט" ליתרון, אך כאמור, פרץ סיכל את הניסיון של החלוץ הגרמני. אוהדי הנבחרת הגרמנית החליטו לתקוף את שחקנה של בורוסיה דורטמונד בעקבות ההחמצה והיכולת הרעה ושלחו לו הודעות גזעניות על צבע עורו, קללות ואימוג'ים של קוף שהציפו את הפרופיל של השחקן הצעיר ברשת האינסטגרם.

החלוץ לא נשאר חייב והגיב לתגובות הגזעניות: "אם אנחנו מנצחים, כולנו גרמנים. אם אנחנו מפסידים, מגיעות התגובות עם הקופים האלה, הבנתי את זה. דברים כאלה לא שייכים לכדורגל. אנחנו רוצים לעשות לנבחרת. לקבל הודעות כאלה זה דוחה. זה כאב במיוחד הפעם. אף שחקן לא רוצה להחמיץ פנדל. זה מתחיל להיות מוגזם. הגיע הזמן שנעמוד נגד הגזענות".

אוהדים רבים הזדעזעו מההתנהגות של הקהל והגיבו בחזרה עם הודעות תמיכה בחלוץ הצעיר ברשתות החברתיות: "אין מקום לגזענות אצלנו, יוסופה אנחנו איתך", "מביש ומביך, בלתי נסבלת ההתנהגות הזאת. תהיה חזק מוקוקו".