"מי יגן עלינו?!": חששם של כוכבי העל אחרי שמנדי זוכה בתיק האונס

play
בנז'מן מנדי | GettyImages
מחוץ לקווים, 13.7 12:41

בנז'מן מנדי נוקה מאשמה ויצא לחופשי אחרי שנתיים, אך עבור ממפיס דפאי ופול פוגבה זה לא מספיק: "מי יעזור לו להחלים? מי ייקח אחריות על הפגיעה בשם שלו? הנזק כבר נעשה, אנחנו כספורטאים לא יכולים להסכים שדברים כאלו יקרו לנו"

(גודל טקסט)

בנז'מן מנדי זכה עם נבחרת צרפת במונדיאל ב-2018, היה מהשחקנים המובילים במנצ'סטר סיטי וביסס את מעמדו כאחד המגנים השמאליים הטובים בעולם. במחזור פתיחת עונת 2021/22 בפרמיירליג הוא פתח בהרכב, אבל מאז לא שיחק כדורגל – ימים ספורים לאחר מכן נעצר בחשד למספר מקרי אונס.

בינואר לפני כחצי שנה הוא זוכה משישה סעיפי אונס ואתמול (שישי) החשדות נגדו הוסרו סופית והוא זוכה מכל אשמה כאשר במשפט חוזר שנערך בנוגע לשני מקרים נוספים בהם הואשם באונס ובניסיון אונס של שתי נשים, הוא נמצא חף מאשמה. אם תרצו, אחרי שנתיים במעצר וחודש לאחר שהפך לשחקן חופשי כי חוזהו במנצ'סטר סיטי הסתיים, בנז'מן מנדי הוא שוב אדם חופשי.

בנג'מן מנדי, כדורגלן צרפתי
"אנחנו כספורטאים לא יכולים להסכים שדברים כאלו יקרו לנו" | אימג'בנק GettyImages, OLI SCARFF

מנדי יחגוג את יום הולדתו ה-29 ביום שני ועל אף שלא שיחק בשנתיים האחרונות, אפשר להעריך שהוא ימצא קבוצה מסביב לעולם שתהיה מספיק מספיק אמיצה לצרף אותו. בכל זאת, מדובר לא רק באדם שכעת נוקה מאשמה, אלא גם בכדורגלן ששיחק ברמות הכי גבוהות, זכה באליפויות באנגליה ובצרפת וכאמור גם בגביע העולם עם הטריקולור.

להגנתו יצא ממפיס דפאי, חלוץ אתלטיקו מדריד בחצי השנה האחרונה שכתב ברשתות החברתיות את ההודעה הבאה – גם כדי להגן על חברו הצרפתי, ובעיקר כדי להבהיר עד כמה חשוב שוחבריו הספורטאים ידעו להתאחד בשעת צרה, יגנו זה על זה וייזכו גם לתמיכה מהציבור כל עוד לא נמצאו אשמים בדבר.

"בנז'מן מנדי. כל התיקים נגדו נסגרו. אז מה אנחנו עושים עכשיו? מי יעזור לו להחלים? מי ייקח אחריות על פגיעה בשם שלו? איך הוא יחזיר לעצמו את הקריירה? כל כך הרבה שנים של השקעה כדי להיות כדורגלן מקצוען…ומה עכשיו?!", כתב ההולנדי תחילה.

הציוץ של ממפיס דפאי

דפאי המשיך: "מעולם לא התייחסתי לנושא הזה כי לא ידעתי את כל הפרטים, אבל דיברתי איתו דרך 'פייסטיים' כאשר הוא היה מאחורי סורג ובריח וגם פגשתי אותו על כר הדשא מספר פעמים…לא ראיתי שום דבר רע באיש הזה. אנחנו כספורטאים לא יכולים להסכים שדברים כאלו יקרו לנו. מי יעמוד לצדנו בשעת צרה כאשר הנזק כבר נעשה? אל תסובבו את הראש".

מסר דומה שלח באמצעות האינסטגרם גם פול פוגבה, מי שכיכב לצד מנדי בנבחרת צרפת. "אני כל כך מאושר בשבילך, אח שלי. כל האנשים שהכפישו אותך ודיברו עלייך בצורה רעה, אני רוצה לראות אותם עכשיו מנקים את שמך. אני מצפה לראות אותך על כר הדשא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי