שבדיה גברה 1:2 על דרום אפריקה בדקה ה-90, 0:1 להולנד על פורטוגל

play
נבחרת שבדיה במונדיאל הנשים | רויטרס
ניצלו ממבוכה: שבדיה גברה 1:2 על דרום אפריקה בדקה ה-90 01:26

הסקנדינביות נקלעו לפיגור מפתיע, אך מנעו מיריבתן נקודה היסטורית עם שערים של רולפו (65) ואילסטדט. סטפני ואן דר חראחט הכניעה את הסלסאו. רק 0:0 לצרפת מול ג'מייקה

(גודל טקסט)

המחזור הראשון של מונדיאל הנשים נמשך היום (ראשון) עם שלושה משחקים משלושה בתים שונים. בדו קרב מרתק בבית ה' גברה הולנד 0:1 על פורטוגל, צרפת תפגוש את ג'מייקה במסגרת בית ו' ואילו בבית ז' שבדיה החלה את גביע העולם עם 1:2 דרמטי על מול דרום אפריקה.

שבדיה – דרום אפריקה 1:2

זה היה המשחק העשירי במונדיאל הנשים והראשון שבו שתי הנבחרות מבקיעות. גם הדרמה הייתה בשיאה, כאשר הסקנדינביות השיגו את שלוש הנקודות רק בדקה ה-90 ואחרי שהשלימו מהפך. שבדיה חולמת על זכייה היסטורית 20 שנה לאחר שהגיעה לגמר בארצות הברית וארבע שנים אחרי שהפסידה בחצי הגמר, אבל מול הנבחרת שב-2019 השתתפה לראשונה בתולדותיה במונדיאל הנשים וסיימה עם שער זכות אחד ושלושה הפסדים, היא נזקקה למהפך דרמטי כדי להימנע ממעידה מפתיעה. הילדה מגאיה היממה את הסקנדינביות בדקה ה-48 עם השער השני בתולדות דרום אפריקה, אך פרידולינה רולפו, כובשת שער הניצחון של ברצלונה בגמר ליגת האלופות, איזנה בדקה ה-65 וכדור קרן בדקה ה-90 נחת על ראשה של אמנדה אילסטדט שקבעה 1:2 בסיום לשבדיה במשחק בוולינגטון.

פרידולינה רולפו, שחקנית נבחרת שבדיה
הכוכבת השבדית עשתה את שלה. פרידולינה רולפו | רויטרס

הולנד – פורטוגל 0:1

ארבע שנים אחרי שברון הלב בגמר בצרפת מול ארה"ב, הכתומות חולמות על חזרה למעמד ואולי על זכייה היסטורית. במשחקן הראשון עשו את המוטל עליהן כשניצחו במפגש מרתק את פורטוגל הודות לשער של סטפני ואן דר חראחט כבר בדקה ה-13. היה זה ניצחון רביעי ברציפות של הולנד על פורטוגל

אבל זו תהיה משימה קשה במיוחד לאור חסרונה של הכוכבת ויויאן מידמה, שקרעה את הרצועה הצולבת במדי ארסנל בדצמבר. פורטוגל הפסידה להולנד בשלושת המפגשים עד היום ומציגה על הקווים את פרנסיסקו נטו, המאמן שנמצא בתפקיד יותר מכל אחד אחר במונדיאל הזה (מאז 2014) והוביל את נבחרתו להעפלה היסטורית. האם יפתיע במשחק בדנידין שבניו זילנד?

שחקניות נבחרת הולנד
סטפני ואן דר חראחט וההולנדיות חוגגות | רויטרס

צרפת – ג'מייקה 0:0

הטריקולור רוצה לתקן את האכזבה מהטורניר הביתי לפני ארבע שנים, אז הודחה ברבע הגמר, אך לא הצליחה לנצח נבחרת שבמונדיאל הקודם שלה סיימה עם שלושה הפסדים והפרש שערים 12:1. צרפת נותרה בלתי מנוצחת ב-24 המשחקים הרשמיים האחרונים שלה, והחלוצה אוז'ין לה סומר ערכה את הופעתה ה-17 במונדיאל, מה שהפך אותה לשיאנית כל הזמנים בנבחרת הנשים הצרפתית. חאדייה שואו הג'מייקנית ספגה כרטיס צהוב שני בדקה ה-92, הורחקה ותחמיץ את המשחק מול פנמה. כמעט 40,000 צופים נכחו במשחק למרות הגשם השוטף בסידני.