האלופה בחוץ: ארה"ב הודחה בשמינית הגמר בדו קרב פנדלים מול שבדיה

play
מייגן ראפינו, שחקנית נבחרת ארצות הברית | רויטרס
האלופה הודחה: ארה"ב עפה מהמונדיאל לאחר הפסד בפנדלים לשבדיה 02:18

הנבחרת שהתקשתה בשלב הבתים סיימה מונדיאל נשים מאכזב אחרי 0:0 ב-120 דקות ו-5:4 מהנקודה הלבנה. הולנד ברבע הגמר

(גודל טקסט)

לאחר דו קרב פנדלים מורט עצבים נקבע כי לכדורגל הנשים תהיה החל מהשנה אלופה חדשה. הזוכה בשני הטורנירים האחרונים, ארצות הברית, סיימה היום (ראשון) טורניר מאכזב כבר בשמינית הגמר עם הפסד בדו קרב פנדלים מול שבדיה. גם הולנד עלתה לרבע הגמר ועבורה הדרך לשם הייתה קלה יותר, עם 0:2 על דרום אפריקה. שבדיה תפגוש ברבע גמר מסקרן את יפן, הולנד נגד ספרד.

שחקניות נבחרת שבדיה נשים
הדיחו את האלופה. שבדיה חוגגת | רויטרס

שבדיה – ארה"ב 0:0 (4:5 בדו קרב פנדלים)

הקרב המסקרן של שמינית הגמר סיפק 120 דקות נטולות שערים, שלאחריהן הגיע דו קרב פנדלים הפכפך, מותח ובלתי צפוי. השבדיות החטיאו את הפנדל השלישי והרביעי שלהן, אך למזלן גם בצד האמריקאי לא עמדו בלחץ כשמייגן ראפינו הוותיקה וסופיה סמית' שהייתה יכולה לסגור סיפור החמיצו את המסגרת. קלי אוהרה שנכנסה בדקה ה-120 בעטה לקורה את הפנדל השביעי של האמריקאיות, ובבעיטה השבדית המכריעה החלה הדרמה האמיתית. השוערת אליסה נייהר עצרה את הבעיטה של לינה הורטיג, אך הכדור קיפץ אל מעבר לקו השער ולאחר בדיקה ב-VAR אושר כי שבדיה ניצחה בדו קרב. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שארצות הברית מסיימת מחוץ לשלישייה הראשונה.

שחקניות נבחרת הולנד נשים
שחקניות נבחרת הולנד נשים | אימג'בנק GettyImages, DAVID GRAY/AFP

הולנד – דרום אפריקה 0:2

הסגנית מ-2019 עמדה בלחץ, והדיחה את האפריקאיות שהתייצבו לראשונה בתולדותיהן למשחק נוקאאוט במונדיאל הנשים. ג'יל רורד נגחה מקרוב את הראשון כבר אחרי תשע דקות, ועם שערה החמישי בגביעי העולם (והרביעי ב-2023) היא הפכה למלכת השערים של הכתומות אי פעם בטורניר. לינת בירנסטיין הכפילה בדקה ה-68, לאחר שבעיטה שלה מחוץ למסגרת חמקה מבין הידיים של שוערת דרום אפריקה.