יותר מדי כוכבים? כאב הראש של הסעודים בליגת האלופות של אסיה

play
ניימאר, אל הילאל | אתר רשמי, אל הילאל
שחקן אל נאסר כריסטיאנו רונאלדו 02:45

במפעל היבשתי קיימת מגבלה של שישה זרים, כאשר אחד מהם חייב להיות אסייתי. המשמעות: הקבוצות עמוסות הכוכבים ייאלצו להושיב ביציע שמות גדולים

(גודל טקסט)

הסיפור הגדול של קיץ 2023 בכדורגל העולמי הוא ללא ספק ההתחמשות המסיבית של הליגה הסעודית. כמה מהכוכבים הגדולים בעולם נדדו אל הכסף הגדול של המזרח התיכון, כאשר רובם מתרכזים בארבע קבוצות – אל נאסר, אל הילאל, אל איתיחאד ואל אהלי. שלוש הראשונות ישתתפו השנה בליגת האלופות של אסיה, בעוד במקום האחרונה תייצג את הליגה הסעודית אל פייחה.

הקבוצות הסעודיות אמנם כאמור כבר שופעות בכוכבים, אך לקראת המשחקים במפעל היבשתי מצפה להם מגבלה שתגרום לכאב ראש עבור המאמנים. לפי חוקי המפעל, יכולה קבוצה לרשום לכל משחק שישה שחקנים זרים בלבד, כאשר אחד מהם חייב להיות ממדינה אסייתית.

כריסטיאנו רונאלדו לצד מרצלו ברוזוביץ' אל נאסר
ניצחון משכנע לקראת הגעתו של מאנה. רונאלדו וברוזוביץ' | אימג'בנק GettyImages

באל נאסר למשל, הקבוצה שכוללת בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו, סאדיו מאנה ואיימריק לאפורט, יש נכון להיום תשעה זרים בסגל כאשר אף אחד מהם לא אסייתי. בעקבות כך, ייאלץ המאמן לואיס קסטרו להושיב ביציע כמה שמות שעולים למועדון מיליונים, למשל מרצלו ברוזוביץ', דויד אוספינה, סקו פופאנה, אוטביו, אלכס טלש וטאליסקה.

גם אצל אל הילאל, קבוצתו החדשה של ניימאר, יש תשעה שחקנים זרים בסגל. עם זאת, בניגוד לאל נאסר, אל הילאל מחזיקה בסגל את הבלם הקוריאני היון סו ג'אנג שיושב על משבצת האסיייתי. עם זאת, כאב הראש של המאמן ז'ורז'ה ז'סוס בכל זאת גדול, כאשר בסגל שלו יש מספר כוכבים כגון מאלקום, סרגיי מילינקוביץ' סאביץ', רובן נבס, יאסין בונו וקאלידו קוליבאלי.

ניימאר מוצג כשחקן אל הילאל
ניימאר, שחקן אל הילאל | אימג'בנק GettyImages, FAYEZ NURELDINE/AFP

הקבוצה שסובלת מהמצב החמור ביותר מבחינה זו היא אל איתיחאד. הסגל של אלופת סעודיה כולל בין היתר את קארים בנזמה, אנגולו קאנטה ופאביניו, אך לאור העובדה שהזרים האחרים בסגל הינם בפרופיל נמוך יותר, בחירתו של המאמן נונו אספיריטו סנטו עשוי להיות יותר פשוטה.

באל פייחה, הקבוצה הפחות מוכרת מבין הארבע, משחקים שניים המוכרים היטב לאוהדי הכדורגל הישראלי – שוער מכבי חיפה לשעבר ולדימיר סטויקוביץ' ואגדת הפועל באר שבע טוני וואקמה. בסגל ישנם שמונה שחקנים זרים כאשר אף אחד מהם אינו אסייתי, כך ששלושה יצטרכו להישאר בחוץ. אל פייחה אגב הוגרלה לאותו הבית של אל עין מאיחוד האמירויות, בה משחק עומר אצילי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי