ואן חאל בדרך לגרמניה? "קבוצה לא אקח, אולי אשתכנע לאמן נבחרת"

play
לואי ואן חאל | אימג'בנק GettyImages, ANP Sport
לעיני הקהל הביתי: נבחרת גרמניה הובסה 4:1 מול יפן במשחק ידידות 01:59

ההולנדי הוותיק לא שלל את האופציה להחליף את פליק, חרף היריבות בין המדינות. נאגלסמן המועמד המוביל להחליף את פליק, גם גלזנר על הפרק ואולי פלר יפתיע

(גודל טקסט)

ההתאחדות הגרמנית לא פיטרה אף מאמן ב-123 שנים שהיא קיימת, עד שאתמול (ראשון) לא נותרה לאנשיה ברירה אלא להיפרד מהאנזי פליק. אחרי ההפסד הביתי המביך 4:1 ליפן, שהיה משחק חמישי רצוף שבו המנשאפט לא מנצחת וברצף זה הפסידה ארבעה משחקים, בגרמניה נפלה ההבנה שנותרה פחות משנה לאליפות אירופה שתיערך במדינה ושהזעזוע נחוץ לפני שיהיה מאוחר מדי.

במשחק הידידות מול צרפת מחר (שלישי, 21:45, ספורט4) יעמוד על הקווים המנהל המקצועי רודי פלר, שכבר אימן את הנבחרת בין השנים 2000 ל-2004 ובתקשורת המקומית תוהים אם משחק מוצלח של המנשאפט מול סגנית אלופת העולם לא יעשה לו שירות ואולי ישיב אותו לקדנציה נוספת כמאמן הראשי.

יוליאן נאגלסמן מאמן באיירן מינכן
מרוצה יותר הפעם. יוליאן נאגלסמן | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

המועמד המוביל לתפקיד היה יורגן קלופ, אלא שהאחרון נמצא תחת חוזה בליברפול עד קיץ 2026 ובעתיד הנראה לעין קשה לראות אפשרות שיעזוב את אנפילד ויוביל את נבחרת גרמניה. לכן, באופן טבעי המועמד המוביל לתפקיד הוא יוליאן נאגלסמן שיושב בביתו בחודשים האחרונים ומקבל שכר מבאיירן מינכן, ממנה פוטר על אף שהיה חתום עד 2026. הבווארים ישמחו אם נאגלסמן ייקח על עצמו את אימון הנבחרת, מכיוון שאז לא ייצטרך המועדון לשלם את שכרו, לפחות לא במלואו. עם זאת, ב"בילד" נכתב שבשלב זה לא נעשתה פנייה לנאגלסמן בן ה-36 ושבהתאחדות לא מתכוונים לעבוד בצורה פזיזה בעקבות היורו שהולך ומתקרב, אלא ימשיכו לעבוד במחשבה ובתכנון לטווח ארוך.

שם נוסף שעלה הוא אוליבר גלזנר בן ה-49, מי שהרשים כמאמן איינטרכט פרנקפורט שאיתה זכה בליגה האירופית ב-2022 ואותה בחר לעזוב בסיום העונה האחרונה אחרי הפסד בגמר הגביע הגרמני.

לואי ואן חאל, מאמן נבחרת הולנד
לואי ואן חאל, מאמן נבחרת הולנד | רויטרס

ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוונו של לואי ואן חאל, שאימן את הולנד במונדיאל האחרון בקטאר אחרי שנים שלא עמד על הקווים. בין הולנד לגרמניה קיימת יריבות ארוכת שנים, אבל ב"בילד" עומדים על כך שוואן חאל בין המועמדים לתפקיד. ההולנדי בן ה-72 אף שוחח עם כתב העיתון אתמול והבהיר שלא פרש מאימון: "אני לא מאמן יותר מועדונים, אבל מדינה עם נבחרת טובה יכולה לנסות לשכנע אותי", אמר והעביר את הכדור למגרש של הגרמנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי