אופ"א: לחץ של הורים ומאמנים הורס לילדים את חוויית הכדורגל. יש פתרון

אופ"א משתמשת במחקר שמראה שהגישה של אנשי מפתח (הורים, מורים ומאמנים) משפיעה לרעה על ההנאה של הילדים למשחק, והחלה בסדרה של סדנאות חינוך

(גודל טקסט)

כולם מכירים את התופעה: הורים ומאמנים שמייצרים לחצים מיותרים בקרב הילדים שמתחילים את דרכם בעולם הספורט, ובכך מרחיקים אותם ויוצרים אנטי. כעת התאחדות הכדורגל של מולדובה, בשיתוף אופ"א, מעבירה סדרה של סדנאות המחנכות הורים, מאמנים ומורים על החשיבות של הענקת סביבת כדורגל בטוחה ותומכת לילדים צעירים שתאפשר להם ליהנות מהמשחק.

הסדנאות עוקבות אחר מחקר של UEFA ואוניברסיטת לידס, שמצאו כי הגישה של אנשי מפתח בחיי הילדים יכולה להשפיע לרעה על ההנאה שלהם מהמשחק. "זה מצער שהורים, אלה שצריכים לעודד את ילדיהם, מפעילים לעתים קרובות לחץ עצום על ביצועים ותוצאות", אמרה דיאנה בולגארו, מההתאחדות המולדובית, "זה גורם לאחוזי פרישה משמעותיים של אותם ילדים שאינם יכולים לספק תוצאות או להתמודד עם רמת הלחץ.

ילדים משחקים כדורגל
"תפיסת התחרותיות של המאמנים והמורים הייתה גורם חשוב בנשירה של ילדים" | GettyImages

"במדינות מזרח אירופה יש פתגם שאומר: 'המשחק יישכח, התוצאה הסופית תישאר'", מוסיפה בולגרו. "זה די משפיע על כל ההיבטים של חוויית הכדורגל של ילדים במולדובה מגיל צעיר, על סוג המוטיבציה שהם מקבלים והלך הרוח שהם סופגים ולכן גם על המחסומים שעומדים בפניהם".

לצד ההורים, תפקידם של מורים ומאמנים היה בולט גם במחקר שבחן 325 ילדים בגילאי 11-14. "תפיסת התחרותיות של ההורים הייתה בעקביות גורם משמעותי בנשירה של ילדים ופרישתם", מסבירה ד"ר מייגן היל, חוקרט באוניברסיטת לידס, "גם תפיסת התחרותיות של המאמנים והמורים הייתה גורם חשוב בנשירה של ילדים, כמו גם על התפיסה של הילד עצמו לגבי יכולתו".

ילדים משחקים כדורגל
פשוט תנו להם לשחק | GettyImages

למעלה מ-100 מורים מתוכנית כדורגל בבתי ספר במולדובה במימון אופ"א השתתפו בסדנאות ליצירת סביבת למידה חיובית לילדים, כך שהעבודה לטיפול בממצאי המחקר כבר החלה.

"כבר עשינו צעד קדימה באמצעות המחקר, שנמצא כעת על סדר היום של סדנאות הכדורגל בבתי הספר שלנו", מסבירה בולגרו. "שוחחנו עם מורים על החשיבות של עידוד ילדים לשחק כדורגל בסביבה ידידותית מבלי להפעיל עליהם לחץ. לכל המורים והמאמנים המעורבים בתכנית יוצג המידע החיוני מדוע הילדים נושרים מכדורגל ומי הם אנשי המפתח לעצור את התהליך הזה.

"נעבוד גם על הכללת ממצאי המחקר בקורסי המאמנים שלנו על מנת להגביר את המודעות לחשיבות התמיכה בילדים בכדורגל. זאת ועוד, אנחנו כבר חושבים על הדרכים האחרות להגיע להורים להפצת המסר ולפתרון האתגר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי