אנטי הירו: רודי גרסיה רוצה לשנות את גורלו בנאפולי

play
רודי גרסיה, מאמן נאפולי | רויטרס
צפו: אוסימן כבש ו"חגג", קברצחליה שבר בצורת: נאפולי הלחוצה הביסה 1:4 01:38

הקדנציה הסוערת עם רונאלדו בסעודיה הובילה את המאמן דווקא לאלופת איטליה, אך גם שם הוא מתווכח עם הכוכבים ומתקשה להביא תוצאות והספקנים חוגגים. הערב (שלישי, 22:00) מול ריאל מדריד הוא ינסה לצאת לדרך חדשה ולהשכיח לרגע את הצל הכבד של ספאלטי

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)

אולי יותר מכל מועדון אחר בצמרת הכדורגל האירופי, נאפולי מתנהגת ומתנהלת ממש כמו העיר שבה היא שוכנת – מבולגנת, אבל עם קלאס. סואנת, אבל עם הקסם שלה. קפריזית, אבל משתדלת לשמור על חיוך. בגלל זה נאפולי הרבה תמיד הייתה קבוצה של "כמעט". גם כשנתנה עונות מרשימות עם כדורגל התקפי וסוחף, תמיד הניהול המהודק או הניסיון הטה את הכף לטובת היריבות מצפון איטליה, זה לא תמיד היה עניין של איכות.

בדיוק מהסיבה הזו, לדעתי, אף מאמן לא עשה עבודה יותר טובה מלוצ'אנו ספאלטי בכדורגל העולמי בעונה שעברה. דווקא אחרי שאיבדה את הסמלים הגדולים ביותר שלה והציפיות היו ברצפה, ספאלטי הוביל את הדרומיים "המקופחים" לאחת האליפויות הדומיננטיות שידעה איטליה בעשורים האחרונים. אך נאפולי כמו נאפולי, ידעה לקלקל גם את זה.

נשיא נאפולי אורליו דה לורנטיס הוא מהדמויות הצבעוניות בכדורגל האיטלקי. מפיק קולנוע מבוגר שמתעקש לשים את עצמו כשחקן הראשי בהצגה שהוא מנהל. דה לורנטיס הוא איש של עקרונות, כזה שלא יתגמש גם עבור הגיבורים הגדולים ביותר של המועדון והוא הוכיח זאת לאורך השנים. אם היה מנהל את נאפולי בשנות השמונים, הוא בטח היה נכנס לפינות עם דייגו מראדונה על בונוסים בחוזה. הפעם זה בא לידי ביטוי בפיצוץ שיחות הארכת החוזה לספאלטי, ובסופו של דבר המועדון איבד את האיש שיותר מכולם אחראי לאליפות המרגשת הזו. שורת המועמדים להחליפו הייתה ארוכה במיוחד וכללה גם שמות בכירים כמו לואיס אנריקה, ובסוף הוחלט על מועמד לא טריוויאלי ולא פופולרי – רודי גרסיה.

רודי גרסיה, מאמן נאפולי
לפתע מצא את עצמו באלופת איטליה. גרסיה | רויטרס

המאמן הצרפתי אינו זר לליגה האיטלקית. בין 2013 ל-2016 אימן את רומא ובצורה לא רעה בכלל. בשתי העונות המלאות שלו הוא סיים במקום השני בליגה – על אף שזה היה 17 נקודות מהאלופה יובנטוס. הבעיה של גרסיה היא שמאז שעזב את ארץ המגף, אין לו ממש הצלחות לנפנף בהן. היוצא מן הכלל הגיע בעונת הקורונה כאשר הוביל את ליון לחצי גמר ליגת האלופות עם ניצחון במשחק בודד על מנצ'סטר סיטי. גם זה לא השכיח עונה רעה במסגרת המקומית וגם שם הראו לו את הדרך החוצה.

בקיץ 2022 גרסיה נפלט מהכדורגל האירופי ומונה למאמן אל נאסר הסעודית, שנה לפני שזה הפך לטרנד. ספק אם הוא האמין שיוכל לקפוץ משם תוך שנה לאלופת איטליה, אך כנראה שהעבודה עם כריסטיאנו רונאלדו לא עשתה שירות לליגה הסעודית – אלא גם הזניקה את גרסיה בחזרה ליבשת הישנה בדרך לא צפויה.

כש-CR7 מגיע העירה ההיררכיה משתנה והתופעה לא פסחה גם על גרסיה. השניים לא ממש הסתדרו, ובהתאם לדרישת הפורטוגלי גרסיה שילם במשרה עוד לפני שהסתיימה העונה – אחרי פחות מארבעה חודשי עבודה עם רונאלדו. בדרך לא דרך, גרסיה הרוויח מכך שדה לורנטיס זכר לו חסד מהתקופה ברומא ונתן לו את הג'וב בנאפולי, זאת על אף שככל הנראה היה אופציה ח' או ט' ברשימה.

ויקטור אוסימן, חלוץ נאפולי
סוף טוב הכל טוב? אוסימן | רויטרס

מדמות מחבקת ואהובה כמו ספאלטי, נאפולי קיבלה מאמן שרחוק מהשיא וקשה לעיכול עבור הכוכבים שלו. ז'וניניו שעבד עם גרסיה בליון כינה אותו בעבר "האדם הכי גרוע שפגשתי בכדורגל", ואם לשפוט לפי תחילת הקדנציה בנאפולי, הרי שמערכת היחסים עם צמד הכוכבים ויקטור אוסימן וחביצ'ה קברצחליה רחוקה מלהיות חלקה.

כשהיא סוחבת על גבה הפסד ללאציו ותיקו בגנואה, נאפולי הגיעה למשחק חוץ בבולוניה כשהיא רחוקה מלהיות במקום שבו הייתה לפני 12 חודשים. אוסימן החמיץ פנדל במחצית הראשונה, ובמצב של 0:0 רבע שעה לסיום גרסיה הפתיע והוציא את קברצחליה. כעבור עשר דקות הגיע השיא כאשר גרסיה החליף את אוסימן. החלוץ הניגרי לא הסתיר את העצבים והתווכח עם גרסיה על החילוף, במה שהיה סימפטום לפתיחת העונה הסוערת של הקבוצה. איך המשחק הסתיים? 0:0, תיראו מופתעים.

אם התוצאות הרעות לא הספיקו, אז בשבוע שעבר האלופה סיפקה עוד פרשה מגוכחת כאשר בחשבון הטיקטוק של נאפולי עלו שני סרטונים הלועגים לאוסימן. הכוכב נפגע מאוד ואף איים בתביעה, וייתכן כי היחסים בינו לבין המועדון לא יחזרו להיות מה שיהיו. גרסיה כמובן לא ארשם באותה תקרית טיקטוק, אבל כאשר תקרית אחת מצטרפת לאחרת, נראה שנאפולי הופכת לבלון שמתנפח במהירות עד שלבסוף יתפוצץ – וזה לא יהיה יפה.

הכל רגוע? לא ממש: גרסיה ואוסימן אחרי השער מול אודינזה

בדרום איטליה כבר מאסו בגרסיה וכפי שנכתב בתקשורת המקומית הוא "מוכיח להם איזה מאמן גדול ספאלטי היה": "גרסיה הראה שהוא מאמן נורא בכל רמה. המינוי שלו עלול להיות ההחלטה הכי גרועה שקיבל דה לורנטיס בנאפולי. הבעיה היא שזה היה צפוי לחלוטין".

בארץ המגף כבר החלו להריץ שמות של מחליפים פוטנציאלים ליום שאחרי, וגם דה לארנטיס התחיל לאבד סבלנות. באיטליה דווח אחרי אותו תיקו בבולוניה כי הנשיא נתן למאמן את המשחקים הקרובים כאשראי לשנות את המצב, אחרת יתחיל בחיפושים אחרי מחליף.

את שני המשחקים הראשונים לאולטימטום גרסיה צלח. אודינזה הובסה 1:4 באצטדיון על שם דייגו מראדונה, ולאחר מכן הגיע 0:4 של האלופה אצל לצ'ה, מההפתעות של פתיחת העונה. אך למרות הניצחונות האלה קשה להגיד שהאווירה בקבוצה רגועה. נגד אודינזה למשל, אוסימן הבקיע ולא ממש חגג. גרסיה לא שמח, ובחילופי מבטים עם הספסל אוסימן נתפס עם פרצוף כעוס, ככל הנראה על המאמן שלו.

עכשיו מחכה לגרסיה ריאל מדריד, מועדון הפאר שאותו לא פגש בכל הקריירה הארוכה שלו. הניצחון הדחוק על בראגה בזכות שער עצמי מאוחר הוריד את מפלס הלחץ בגזרה האירופית, אך אם נאפולי תגיע רפויה למחזורים הבאים אפילו אוניון ברלין תוכל להעניש ולהשאיר אותה מחוץ לשמינית הגמר. הפסד מול הבלאנקוס והלחץ על גרסיה שוב יחזור. ניצחון והוא ככל הנראה יוכל לשכוח לבינתיים מהדיווחים על פיטורים – לפחות עד למשבר הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי