"תדחפו את דגל פלסטין לתחת": אוהדים באיראן לצד ישראל

play
מבנה שמשמש את חמאס הותקף בעזה | MAHMUD HAMS / Contributor
צה"ל תוקף מבנים במרכז רצועת עזה, 08 באוקטובר 2023 00:20

תמיכה פומבית בישראל, בלב טהרן. אוהדים רבים החלו לשיר ברחבי האצטדיון בתגובה לניסיון להניף דגל פלסטין, והסבירו: "זה קול העם האמיתי, איראן לצד ישראל"

(גודל טקסט)

קריאות תמיכה רבות במתקפת הטרור הרצחנית שיצאה מעזה לישראל נשמעו בעולם הערבי ביומיים האחרונים, אבל דווקא במגרש כדורגל בטהרן זכינו לשמוע קול שונה. בניגוד לשלטון ולמשטר האייתוללות באיראן שמעודד ומגבה את חמאס, יש לא מעט בקרב אזרחי איראן שתומכים בישראל.

פרספוליס אירחה אמש (ראשון) את גול גוהאר במשחק בליגה הבכירה באיראן וכמה אוהדים ניסו להביע תמיכה בחמאס באמצעות הנפת דגלי פלסטין. בתגובה, אוהדים רבים ברחבי האצטדיון שרו לעברם: "קחו את דגל פלסטין ותדחפו אותו לתחת!".

מוחמד, אחיה של נדא אגא-סולטאן, סמל התנועה הירוקה של איראן ב-2009 שנהרגה אז במהלך ההפגנות ונחשבת לסמל לאומי של מתנגדי המשטר, צייץ: "האצטדיון הוא בכלל לא כמו טוויטר. אף אחד לא מפחד לומר את דעתו. אומרים מה צריך לשים איפה. הם תמיד מכוונים אותך לכיוון הנכון".

בעזרת ההאשטאג #IraniansStandWithIsrael, מפיצים רבים את בשורת העם מטהרן. אחד הצייצנים, המזדהה בשם מוחמד עם דגלי ישראל לצדו, כתב: "זה הקול האמיתי של העם האיראני. הערב, בבירה טהרן, אצטדיון אזאדי. הם פנו למשטר הכיבוש של הרפובליקה האיסלמית וקראו: "שים את הדגל הפלסטיני בתחת שלך, שים אותו בתחת שלך".

צייצן אחר הסביר: "זה קרה מיד אחרי שמנהיג אוהדים פרו השלטון, המוכר בשם עבאס ג'דה, התכוון להניף את הדגל ולחגוג את הפראיות של חמאס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי