היהודים לא חשובים: התעלמות מנהיגי הכדורגל מהזוועות בישראל

play
נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו | רויטרס
תיעוד התופת של סלין בן דוד 10.10.23 01:02

ארבעה ימים מאז הטבח של החמאס בדרום, פיפ"א ואופ"א עדיין לא טרחו לגנות. המורכבות שבמפגש בין המשחק לאסונות

(גודל טקסט)

כמעט כל מוסדות וקבוצות הספורט האמריקאי הביעו את תמיכתן הבלתי מסויגת בישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה, בעוד שביורוליג וביורוקאפ החליטו להזדהות גם כן באמצעות דקת דומיה במשחקי המחזורים הקרובים, אבל בכדורגל שני הגופים הגדולים – פיפ"א ואופ"א – עוד לא טרחו להגיב.

עיתונאים בכירים בבריטניה הביעו על כך ביקורת היום. רוב האריס מ"סקיי" הדגיש כיצד בהודעה של אופ"א על דחיית משחקי הנבחרות הוזכר "המצב הביטחוני", תוך התעלמות מוחלטת ממאות הנרצחים בפעולות הטרור של חמאס, וללא הבעת תנחומים בפני המשפחות הנפגעות או מסרים של השתתפות בצערה של מדינה שאינה רק חברה בארגון, אלא נבחרה זה עתה לארח את יורו עד גיל 19 ב-2027.

"אחרי רעידת האדמה בחודש שעבר במרוקו, מדינה חיצונית לארגון, לאופ"א לקח רק כמה שעות להוציא הודעה", הבליט האריס. "ב-2016, אחרי מתקפת הטרור בניס, תנחומים נשלחו מהר מאוד לצרפת. הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-2022 נתקלה בעמדה נחרצת של אופ"א ופיפ"א, שגינו את המלחמה והצהירו כי 'הכדורגל כולו מאוחד ומביע סולידריות כלפי הנפגעים באוקראינה'".

נשיא אופ
צ'פרין וזוארץ | ניב אהרונסון

האריס מסביר כיצד הטרגדיה במלחמת ישראל-חמאס מבליטה את המורכבות שבמניע והתזמון של הבעות הסולידריות מצד ענף הכדורגל עם קורבנות של אירועי אלימות וטרור: "ג'אני אינפנטינו נצפה בגרנד פרי קטאר, בחתונה של רונאלדו ומסר את תפילותיו למען נפגעי רעידת האדמה באפגניסטן בסוף השבוע, אבל פיפ"א טרם הגיבה להרוגים במזרח התיכון. זה מראה את היחס של כדורגל לזוועות".

הכתב היהודי של ה"גארדיאן" הבריטי, ג'ייקוב שטיינברג, יצא גם הוא נגד ההתעלמות מהאסון: "עדיין מחכה שמשפחת הכדורגל תכיר בזוועות שקורות בישראל. היהודים לא חשובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי