אישטוון פישונט: "הלב שלי כואב, אני צופה במהדורות החדשות מישראל"

play אישטוון פישונט במדי בית"ר
אישטוון פישונט במדי בית"ר | עדי אבישי
מכבי תל אביב עם ילדי יישובי עוטף עזה 01:10

כוכב העבר של בית"ר ירושלים והפועל תל אביב סיפר לתקשורת ההונגרית: "ישראל היתה יכולה להיות המדינה היפה בעולם - אם כולם היו חיים בשלום"

(גודל טקסט)

אישטוון פישונט היה אחד הזרים הגדולים והאהובים בתולדות ליגת העל. ההונגרי שכיכב במדי בית"ר ירושלים ולאחר מכן שיחק גם בהפועל תל אביב, מ.ס. אשדוד ובני יהודה עוקב ימים אלה אחרי המצב הקשה, ומתפלל לשלום המדינה שהוא כל כך אוהב.

"יש לי מנוי לערוצים הישראלים בטלוויזיה, קודם כל כדי לראות משחקים, אבל עכשיו כמובן שאני עוקב אחר האירועים האיומים על בסיס יומי. אתמול ראיתי חדשות עד חצות", סיפר לתקשורת ההונגרית. "הלב שלי כואב על ההרס העצום, יש למעלה מ-900 הרוגים ו-2,500 פצועים, וזה בלי להזכיר את כל החטופים".

פישונט הוסיף וסיפר על תקופתו בישראל: "נחשבתי לשחקן טוב בהונגריה, אבל הלוואי שאנשים היו רואים איך שיחקתי בישראל. כשעברתי לירושלים בגיל 25 חששתי מאוד מהחיים שם. יצחק רבין נרצח שבועיים קודם לכן והיה כאוס טוטאלי, המדינה היתה בהלם, וכשאני הגעתי היו סדרה של פיצוצים, גם בירושלים. לאחר מכן שיחקתי גם בדרום, באשדוד, ושם אנשים חיו בפחד תמידי".

אישטוון פישונט
עוקב מדי יום. פישונט | ברני ארדוב

עוד בנושא

מוסקרה: "קמתי בשמונה בבוקר ולא הבנתי מה קורה. אמרו לי ללכת לממ"ד" קוז'יקרו לספורטאים הערבים: "הזדמנות לבנות גשרים שמחריבים" קלארק רוברטסון: "בישראל לא ראו דבר כזה קודם לכן. אשמח לחזור אם יתאפשר" שחקן העבר האגדי של מצרים תמך בחמאס: "אלוהים, הענק להם ניצחון"

כוכב העבר ההונגרי ביקר בישראל ביולי האחרון ביחד עם בן ארצו גאבור הולמאי, והיה חלק מטקס הוקרה שערכה הפועל תל אביב. "לאחרונה שוחחתי עם חברה יקרה מירושלים", סיפר. "היא בכתה ותהתה איך בכלל הצליחה לשרוד את כל זה. הלב שלי בכה בשבילה. ישראל עדיין מדינה יפה, אבל היא יכולה להיות המדינה היפה בעולם – אם כולם היו חיים בשלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי