נשיא אופ"א: "הכאב והצער מהדהדים ברחבי קהילת הכדורגל"

צ'פרין הביע הזדהות עם קורבנות הטרור בישראל, במכתב ליו"ר ההתאחדות: "לבי יוצא אליהם. זו טרגדיה בלתי נתפסת"

(גודל טקסט)

במקביל לאישור הרשמי מאופ"א על דחיית משחק שנייה השבוע בעקבות המלחמה בעזה, הפעם של המשחק בין ישראל לקוסובו במסגרת מוקדמות יורו 2024, נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין שלח מכתב לנשיא ההתאחדות שינו זוארץ והביע הזדהות עם המצב בארץ אחרי מתקפת הטרור של חמאס. בימים האחרונים ספג צ'פרין ביקורות רבות על כך ששמר על שתיקה ולא גינה את הזוועות שהתרחשו בארץ.

"לנשיא היקר שינו זוארץ,

בשם אופ"א וקהילת הכדורגל האירופי כולה, אני כותב לך כדי להביע את צערנו העמוק לנוכח מעשי האלימות הטרגיים שהתרחשו בשבוע האחרון בישראל, והובילו לאובדן חייהם של חפים מפשע", כתב הסלובני.

"לבי יוצא אל כל הקורבנות ומשפחותיהם בזמנים קשים אלו. מדובר בטרגדיה בלתי נתפסת, והכאב והצער עמוקים ומהדהדים ברחבי הקהילה כולה. אנו מייחלים מכל הלב להחלמת הפצעים העמוקים הללו, ולעולם שבו אין מקום למעשי אלימות חסרי טעם שכאלה.

תנחומיי הכנים, אלכסנדר צ'פרין", חתם צ'פרין.

נשיא אופ
"מודה לנשיא אופ"א על שנענו לבקשתי". יו"ר ההתאחדות זוארץ עם צ'פרין | ניב אהרונסון

בתגוב שלח זוארץ מכתב בו מסר: "אני מבקש להודות לך באופן אישי ולאופ"א על התמיכה במדינת ישראל ובהתאחדות לכדורגל ברגעים מהקשים ביותר שידענו מאז הקמת המדינה. יותר מ-1,200 אזרחים נטבחו באופן הברברי ביותר ונפלו קורבן לטבח שאף בן אנוש אינו יכול לדמיין, מעל ל-150 נחטפו ויותר מ-3,000 נפצעו. חיות אדם תקפו אותנו, אבל אנחנו נדע להתאושש ולהבטיח כי כל הפושעים ישלמו מחיר כבד ולעולם לא יתאפשר להם עוד לחזור על זה. אני נרגש לקבל מכתבי תמיכה מרבים מחברינו בהתאחדויות האירופיות ובהתאחדויות אחרות, המביעים שאט נפש מהטבח שהתרחש ומציעים לסייע בכל דרך אפשרית. לפעמים גם המובן מאליו מצליח לעודד מעט".

"רק לפני כשבועיים הייתם בישראל אתה ואנשיך וראיתם מקרוב את אהבת האדם שלנו, את שמחת החיים ואת הרצון לצמוח, להתקדם ולשגשג. אני מתחייב בפניך כי כל אלה רק ילכו ויתעצמו. העזרה שלך באופן אישי ושל בכירי הארגון בדחיית משחקי הנבחרות השונות שלנו, תעזור לנו לחזור למגרשים אל מול אצטדיונים מלאים בגברים, נשים, ילדים ומבוגרים, שיחגגו כאן בבית עוד לפני שריקת הפתיחה ניצחון על מי שביקשו להשמיד אותנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי