במינכן מזהירים: "לא ברור איך דניאל פרץ יכול לשחק לצד מזראווי"

play
דניאל פרץ | Christina Pahnke - sampics / Contributor
נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה 01:07

אחרי שהמרוקאי של באיירן צא במסרים אנטי ישראליים, בגרמניה חוששים מפגיעה בחדר ההלבשה: "מזראווי הטיל את האשמה בישראל". פוליטיקאי מקומי קרא לגרש אותו מהמדינה, ונראה שהגרמנים בחרו צד

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אין ספק לגבי המתיחות בבאיירן מינכן בין שוער הקבוצה דניאל פרץ לבין שחקנה המרוקאי של המועדון נוסייר מזראווי. בעוד שהישראלי בימים האחרונים הביע שוב ושוב תמיכה בצה"ל ובמדינת ישראל בחשבונות האישיים שלו ברשתות החברתיות – מזראווי הביע תמיכה חד צדדית בעזה. הדבר גרר לא מעט כותרות בגרמניה, וב"בילד" נכתב: "מזראווי גם שייך את הסטורי שלו לארגון שקורא להשמדת ישראל, המדינה שממנה מגיע חברו לקבוצה דניאל פרץ.. קשה לדמיין איך הקשר בין השניים יעבוד במינכן… מזראווי יצא בהבהרה, אבל עדיין לא הזכיר איך חמאס רצח באופן ברברי למעלה מאלף ישראלים, והטיל את האשמה בישראל שהגנה על עצמה לאחר מכן".

נוסייר מזראווי, שחקן באיירן מינכן
| אימג'בנק GettyImages, Youssef Loulidi/Fantasista

כזכור, אחרי הפוסטים לתמיכה בפלסטין שפרסם אתמול (ראשון), בהם עורר חשש לסכסוך בחדר ההלבשה של באיירן מינכן בינו לדניאל פרץ, נוסייר מזראווי מסר הודעת הבהרה באמצעות ה"בילד" אתמול בלילה.

"ראשית, אני רוצה לומר שזה מאכזב שאני צריך להסביר את עמדותיי. קיימת סיטואציה שבה אלפי חפים מפשע נרצחים. אני תמיד אעבוד למען השלום והצדק בעולם. זה אומר שתמיד אתנגד לכל סוגי הטרור, השנאה והאלימות. וזה משהו שלנצח אעמוד מאחוריו".

"לכן, אני לא מבין מדוע אנשים חושבים עליי את ההפך מזה, ולמה קושרים אותי לקבוצות מלאות שנאה. מה שחשוב היום זה לא מה שאני או אתם חושבים. חפים מפשע נרצחים מדי יום בגלל הסכסוך הנורא הזה שיצא משליטה. כולנו צריכים להתנגד ולהתבטא נגד זה. זה פשוט לא אנושי. לסיום, הייתי רוצה להבהיר שמעולם לא הייתה לי כוונה לפגוע או להעליב מישהו, במכוון או שלא".

יש לציין שבאיירן מינכן עצמה הביעה תמיכה ברורה בישראל, ובניגוד למועדונים אחרים או לליגות אחרות, הקבוצה צייצה: "אין הצדקה לרצח ולאלימות ברוטלית נגד אזרחים חפים מפשע, אנחנו מודאגים עבור ידידנו מישראל ומקווים לשלום במזרח התיכון". המועדון לא מסר תגובה לדברים שכתב מזראווי, אבל ייתכן שלחצה עליו להגיב ולהתנער מהדברים. בעיתון הגרמני הביאו ציטוט של הפוליטיקאי יונאס שטייניגר, שכתב "המועדון של קורט לנדאור, שהנאצים כינו "המועדון היהודי", לא יכול לתת לו להישאר. באיירן, שחררו אותו מיד. בנוסף, יש לבדוק את כל האפשרויות של המדינה לגרש אותו מגרמניה".

אתמול גם נכתב בטור ב"בילד": "תומך טרור על הדשא? זה בלתי נסבל. הבונדסליגה מתכננת מחוות לזכר קורבנות הטרור של חמאס במחזור הבא. האם ייתכן שעל המגרש ישחק שחקן שתומך בטרור הזה? במוות של מאות חפים מפשי? אם מזראווי לא יסביר למה הפיץ מסרי שנאה שקוראים להשמדת ישראל, הוא לא יכול לשחק בליגה הזאת. כדורגלנים לא צריכים להיות קדושים, אבל כן לשמש דוגמה לילדים, בין אם הם רוצים או לא".

כזכור, שחקן נבחרת מרוקו שכבר פרסם מסרים "אנטי-ישראלים" עוד לפני שהשוער הצטרף לקבוצה הבווארית, ציטט פסוק מהקוראן בו נכתב: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי