מסי בפעם השמינית או הולאנד לראשונה: מי יזכה בכדור הזהב?

play מסי עם כדור הזהב. עשה זאת בפעם החמישית
מסי עם כדור הזהב. עשה זאת בפעם החמישית | צילום: AFP
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 29.10 06:51

הפרעוש שזכה במונדיאל עם ארגנטינה מגיע כפייבוריט ברור, אך מארגן הטקס סיפר כי המרוץ "צמוד מאוד מאוד". על התומכים בשחקנה של אינטר מיאמי, הסיבות לזכייה אפשרית של הנורבגי והפעמים שהזכיות "הגיעו לשחקן הלא נכון"

(גודל טקסט)

שריקת הסיום בגמר מונדיאל 2022 בקטאר בישרה שני דברים עיקריים – האחד, ליאונל מסי וארגנטינה סוף סוף אלופי העולם. השנייה, יהיה קשה מאוד לקחת מהפרעוש את כדור הזהב השמיני שלו בקריירה. הגמר ההוא היה בחודש דצמבר והיה צריך לקרות משהו יוצא דופן על מנת שמישהו יוכל לאתגר בכלל את ההישג של מסי, עד שהגיע ארלינג הולאנד. הנורבגי שחתם בקיץ הקודם במנצ'סטר סיטי כבש מאז ועד היום 65 שערים ובישל 12 ב-68 הופעות עם זכייה בטרבל היסטורי של הקבוצה ובליגת האלופות בפעם הראשונה בתולדות המועדון.

הערב (שני) יוכרז הזוכה בטקס היוקרתי של כדור הזהב, כאשר הסיכויים הם לטובתו של הפרעוש כפי שפורסם כבר במספר מקומות בעולם בחודשים האחרונים, אך יש הטוענים שהסיפור אינו גמור וכי התחרות הייתה צמודה מאוד. מארגן הטקס, וינסנט גרסיה, סיפר כי המרוץ השנה לתואר היה "צמוד מאוד מאוד", כשגם קיליאן אמבפה שכבש שלושער בגמר המונדיאל ולא הפסיק להבקיע במדי פריז סן ז'רמן, צפוי להיכלל בשלישייה הבכירה.

זוכה כדור הזהב 2021, ליאונל מסי
זוכה כדור הזהב 2021, ליאונל מסי | GettyImages, FRANCK FIFE

כאמור, יהיה קשה לקחת את ממסי את הפרס, בו זכה בעבר 7 פעמים וסיים במקום השני 5 פעמים, אך נראה שיש להולאנד "קייס" מספיק טוב. "הוא שבר את שיא השערים בפרמיירליג, זכה בהכל ברמת המועדונים והפך לשחקן הטוב בעולם", אמר הפרשן האנגלי, ג'יימי קראגר כשטען שמגיע לחלוץ של מנצ'סטר סיטי לזכות בתואר, "אבל כך או כך, הזכייה הולכת להיות סנסציונית ומרגשת".

מנגד, רבים לא מוכנים לקבל את התומכים בהולאנד ומגבים את הזכייה של מסי. "הוא עשה משהו, ועוד נגד הנבחרת שלי מהמדינה שלי, שלא חשבתי שהוא יוכל לעשות. הוא חייב לזכות בכדור הזהב", אמר תיירי הנרי, הפרשן, שחקן העבר ומאמן הנבחרת הצעירה של צרפת כיום.

ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם הגביע, גמר ליגת האלופות 2023
ארלינג הולאנד | רויטרס

בתקשורת באנגליה העלו את הפעמים בהן מסי זכה בצורה יותר "פרובוקטיבית", עם האפשרות שגם השנה הזכייה שלו שנראית מוצדקת לרבים, עלולה להיות עוד הפקרה של שחקנים אחרים שראויים לא פחות ממנו. למשל, ב-2010 ווסלי סניידר נחשב לאחד שהיה מועמד בכיר עם זכייה בטרבל עם אינטר והגעה לגמר המונדיאל עם הולנד, אך לא סיים אפילו בשלישייה הראשונה. ב-2019 הפרעוש ניצח את וירג'יל ואן דייק שרשם עונת שיא והפך לאחד הבלמים הטובים בעולם עם זכייה גדולה בליגת האלופות עם ליברפול, כשהארגנטינאי הוביל על ההולנדי ב-7 קולות בלבד. הפעם הזכורה ביותר היא בשנת 2021, שם רוברט לבנדובסקי שאמור היה לזכות שנה קודם לכן בפרס אחרי זכייה בליגת האלופות עם באיירן מינכן, אך מגפת הקורונה ביטלה את הפרס. שנה לאחר מכן ב-2021, מסי כבר ניצל זאת על מנת לאסוף את הכדור השביעי בקריירה.

ליאונל מסי עם גביע העולם אחרי הזכייה של נבחרת ארגנטינה במונדיאל בקטאר
שנה חלומית תסתיים עם פרס נוסף? מסי | GettyImages, Visionhaus

במידה ותהיה סנסציה וארלינג הולאנד יזכה בפרס הנחשק, הוא יהפוך לנורבגי הראשון אי פעם להניף את כדור הזהב והראשון לעשות זאת במדים של קבוצה אנגלית מאז כריסטיאנו רונאלדו ב-2008. מסי יוכל לעשות זאת כמובן בפעם השמינית ולהפוך את ארגנטינה למדינה עם הכי הרבה זכיות בכדור הזהב, כשהוא אחראי על כולן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי