מעל כולם, בפער: השיאים והמספרים של מסי מהערב ההיסטורי

play
הגדול מכולם, בפעם השמינית. מסי | אימג'בנק GettyImages
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 30.10 07:56

הפרעוש הגדיל את היתרון על פני רונאלדו בשיא הזכיות ושם את ארגנטינה כמדינה עם הכי הרבה כדורי זהב כשכולם רשומים על שמו. מההישג האמריקאי ועד היתרון על פני הולאנד

(גודל טקסט)

זה היה צפוי עוד מאז הזכייה שלו במונדיאל עם נבחרת ארגנטינה בחודש דצמבר האחרון, אבל הערב (שני) התחושות והדיווחים הפכו למציאות כשליאונל מסי זכה בפעם השמינית בקריירה בפרס כדור הזהב היוקרתי המוענק לכדורגלן הטוב בעולם בשנה האחרונה. הפרעוש ניצח במרוץ את ארלינג הולאנד שסיים במקום השני אחרי זכייה בטרבל היסטורי עם מנצ'סטר סיטי וקיליאן אמבפה, עמו שיחק בפריז סן ז'רמן ואותו ניצח בגמר המונדיאל, כשהחלוץ הצרפתי כבש שלושער בגמר שלא הספיק לטריקולור לזכייה שנייה ברציפות. קיבצנו את כל השיאים והמספרים שמסי צבר בשנה האחרונה ובקריירה בכלל בטקסי כדור הזהב.

* הארגנטינאי שיחק בעונה החולפת במדי פריז סן ז'רמן, שם כבש 21 שערים ובישל עוד 20 ב-41 הופעות.

* מסי הוביל את האלביסלסטה עם סרט הקפטן על הזרוע לזכייה השלישית בתולדות הנבחרת בגביע העולם כשהוא כובש 7 שערים בדרך לשם, כולל שני שערים בגמר עצמו, ובישל עוד 3 פעמים.

* קפטן נבחרת ארגנטינה הגדיל את שיא הזכיות בכדור הזהב עם זכייה שמינית. כריסטיאנו רונאלדו שני לו עם 5 זכיות, כשלפרעוש יש בעצמו 5 פעמים את המקום השני במרוץ לפרס היוקרתי.

ליאונל מסי ארגנטינה
יכול לשבור שלושה שיאים. ליאונל מסי | רויטרס

* מסי הפך את ארגנטינה למדינה עם הכי הרבה זכיות אי פעם בתואר האישי הגדול מכולם – 8 זכיות – שכולן כמובן רשומות על שמו.

* הזכייה של מסי במונדיאל הגיעה 36 שנים אחרי הזכייה הקודמת של ארגנטינה בגביע העולם ובשנה אחרי שדייגו ארמנדו מראדונה מת, והערב הוא זכה בכדור הזהב בתאריך מיוחד – יום הולדתו מראדונה.

* החלוץ של אינטר מיאמי הוא הראשון לזכות גם מקבוצתו, גם מהליגה האמריקאית (MLS) וגם ככדורגלן שמשחק בקבוצה מחוץ ליבשת אירופה.

* הזכייה השמינית שלו שמה אותו רשמית כזוכה ב-3 עשורים שונים בפרס היוקרתי – הוא הראשון לעשות זאת בהיסטוריה.

* מסי הפך לזוכה הראשון בכדור הזהב אחרי שהניף את גביע העולם מאז שפאביו קנבארו עשה זאת ב-2006, כשבזמנו הבלם האגדי גם כן היה קפטן הנבחרת.

* החלוץ הארגנטינאי הפך לזוכה השני המבוגר ביותר בכל הזמנים בכדור הזהב בגיל 36, כשרק סר סטנלי מתיוס נמצא מעליו עם זכייה בשנת 1956 בגיל 41.

ליאונל מסי, אינטר מיאמי, חוגג
עוד ערב מרגש בקריירה. מסי חוגג | אימג'בנק GettyImages, Kevin C. Cox

* הזכייה של מסי הערב היא הפער הגדול ביותר אי פעם בין זכייה ראשונה של שחקן בפרס לבין זכייתו האחרונה, לפחות עד היום, כשהראשונה הייתה ב-2009 והערב ב-2023 הוא עשה זאת שוב – הפרש של 14 שנים בין הפרסים.

* מסי סיים את תקופת הזמן בה מודדים את הסטטיסטיקה של השחקנים (תחילת אוגוסט 2022 עד סוף יולי 2023) עם מעורבות ב-67 שערים, 1 יותר מאשר ארלינג הולאנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי