בפעם הראשונה בהיסטוריה: פלומיננזה זכתה בגביע הליברטדורס

play
ג'ון קנדי פלומיננזה | GettyImages
צפו: פלומיננזה עלתה לגמר גביע הליברטדורס אחרי מהפך דרמטי 01:13

הברזילאים נהנו משערים של קאנו (36) וקנדי (99) בניצחון 1:2 שהושג בהארכה על בוקה ג'וניורס. אדווינקולה (72) איזן זמנית. כובש שער הניצחון הורחק בחגיגות, גם פאברה השאיר את הארגנטינאים ב-10 שחקנים

(גודל טקסט)

בפעם הראשונה בתולדות המועדון ואחרי קמפיין מרשים למדי, פלומיננזה זכתה הערב (שבת) בגביע הליברטדורס אחרי ניצחון 1:2 על בוקה ג'וניורס בגמר אליפות דרום אמריקה למועדונים שנערך במרקאנה. זאת הייתה ההופעה השנייה בלבד של הקבוצה הברזילאית בגמר המפעל היוקרתי ביותר ביבשת, כשבוקה הגיעה לגמר ה-12 שלה, אך רשמה את ההפסד ה-6 שלה במעמד.

האווירה ביציעים הסתירה את הבלאגן שהתרחש מחוץ לאצטדיון כשאוהדים רבים ושוטרים התקוטטו עד כדי ירי לאוויר, התפרעות מול פרשים והרהב גז מדמיע אל עבר מחנות האוהדים. על הדשא, קיבלנו משחק קצבי כשבדקה ה-36 חרמן קאנו כבש את שערו ה-13 העונה במפעל. בדקה ה-72 לואיס אדווינקולה השווה בבעיטה נהדרת לפינה הרחוקה ושלח את המשחק להארכה, כשכל משחקי בוקה בטורניר בשלב הנוקאאוט הגיעו לפחות להארכה והסתיימו עד הגמר בפנדלים, אך לא הפעם.

חרמן קאנו פלומיננזה
היסטוריה בפלומיננזה. קאנו | אימג'בנק GettyImages

ג'ון קנדי שעלה מהספסל בדקה ה-80 כבש שער ענק בדקה ה-99 בבעיטה אדירה ורץ לחגוג עם הקהל ביציע, במה שגרר כרטיס צהוב שני והשאיר את פלומיננזה ב-10 שחקנים. פרנק פאברה איזן את המצב כשהורחק בעצמו באדום ישיר בתוספת הזמן של החצי הראשון של ההארכה והקבוצות נותרו ב-10 מול 10 עד הסיום.

זה הספיק כדי לתת את האות לחגיגות של הקבוצה של מרסלו, פליפה מלו והחברים עם גביע ליברטדורס ראשון בתולדות המועדון עם חגיגות שימשיכו ימים ארוכים בברזיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי