"דשאן אמר לנו להנות, אז נהנינו": המספרים והתגובות מה-0:14 של צרפת

play
נבחרת צרפת נגד נבחרת גיברלטר 0:14 לוח תוצאות | GettyImages
חסרת רחמים: צפו בניצחון ההיסטורי של צרפת, שפירקה את גיברלטר 0:14 03:22

הטריקולור קבעו את הניצחון הגדול בתולדות קמפיין מוקדמות יורו או מונדיאל אירופי עם ניצחון היסטורי על גילברלטר. זאיר-אמרי שבר שני שיאים ונפצע, המאמן התבדח: "יכולנו להיות יעילים יותר. אמבפה? מצפה ממנו ליותר"

(גודל טקסט)

בספטמבר 1995 נבחרת צרפת ניצחה 0:10 את אזרבייג'ן בקמפיין מוקדמות היורו. בזמנו, דידייה דשאן, כיום המאמן על הקווים, פתח בהרכב, וליליאן תוראם עלה מהספסל. הערב (שבת) בנו מרכוס פתח ב-11 של דשאן והיה חלק מהניצחון הגדול ביותר בתולדות מוקדמות יורו או מונדיאל עם 0:14 היסטורי על גיברלטר. קיליאן אמבפה כבש שלושער, כשהשער השלישי היה כמעט מחצי מגרש והיה ה-300 שלו בקריירה, ועוד 9 שחקנים שונים הוסיפו בערב הגדול של הטריקולור שהתעללו ב-10 שחקנים של האורחת הקטנה.

אלופת העולם לשעבר שברה את השיא שהחזיק מאז ספטמבר 2006 כשנבחרת גרמניה ניצחה 0:13 את סן מרינו בקמפיין מוקדמות יורו 2008, שיא שהחזיק עד הערב. מלבד השיא העצום, המשחק עמד תחילה בסימן ווארן זאיר-אמרי, קשרה בן ה-17 של נבחרת צרפת שהפך לצעיר ביותר לעלות בהרכב מאז 1914, וכשהוא כבש את שער הבכורה, וגם נפצע בצורה שעשויה להטריד את פריז סן ז'רמן, הפך גם לכובש הצעיר בתולדות הטריקולור. לאחר המשחק אמר דשאן שהכוכב הצעיר לא סובל משבר ושהפציעה ככל הנראה לא חמורה.

ההשפלה לוותה בתגובות נלהבות של השחקנים שהופתעו בעצמם מהתוצאה. אוליבייה ז'ירו סיפר כי דידייה דשאן אמר להם להנות, אך נותר רציני: "זה לא היה פשוט להגיע לתוצאה כזאת, אבל רצינו את השיא הזה. נהנינו הערב".

המאמן של צרפת הוסיף: "יכולנו להיות יעילים יותר. 14 שערים זה לא רע. זה היה ערב מושלם, חוץ מהפציעה של זאיר-אמרי. אני מקווה שזה לא רציני מדי. אין לו שבר, אבל הוא בוודאות לפחות מתח בצורה לא פשוטה אחרי תיקול קשה. נמשיך מכאן ליוון, זה לא טיול".

דשאן התייחס גם למשפט שאמר לואיס אנריקה, מאמנו של אמבפה בפריז סן ז'רמן שהודה כי הוא "אינו מרוצה" אחרי השלושער של הסופרסטאר הצרפתי, והתבדח: "אני מצפה ממנו ליותר".

הקפטן הצרפתי סיפר על השער המדהים שלו שקבע כי הגיע ל-300 שערים בקריירה מכמעט חצי מגרש: "המאמן אמר לנו שאנחנו לקראת שיא, אז נשארנו רציניים. 300 השערים שלי? זה עוד ציון דרך, זה צעד בדרך לעוד הרבה. כל הזמן ראיתי שהשוער שלהם יצא מהשער, אז ניסיתי פעם אחת וזה עבד".

קיליאן אמבפה נבחרת צרפת
דשאן "מצפה ליותר" ממנו. אמבפה | אימג'בנק GettyImages

לצרפת אמנם יש כרגע את שיא הכיבושים בקמפיין מוקדמות, אך היא עדיין מחזיקה בשיא שלילי מביך למדי משנת 1908, אז הפסידה 17:1 לנבחרת דנמרק, והיא עד היום הנבחרת האירופאית שספגה הכי הרבה שערים במשחק בודד.

גיברלטר גם ללא שער בקמפיין הנוכחי ועם מאזן שערים מביש של 35:0, כשהיא גם ללא נקודה בכל המוקדמות, והיא היחידה להיות ללא שער עד כה מתוך 53 הנבחרות שהחלו את הקמפיין. הערב, נגד צרפת, היא לא הצליחה לבעוט לשער של מייק מניאן, בעוד שהמארחת עשתה זאת 39 פעמים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי