"לא הגענו כדי לשבור שיא, אבל במחצית אמרנו לעצמנו 'למה לא?'"

play
חלוץ נבחרת צרפת אוליבייה ז'ירו חוגג עם ז'אן-קלר טודיבו | רויטרס
חסרת רחמים: צפו בניצחון ההיסטורי של צרפת, שפירקה את גיברלטר 0:14 03:22

בצרפת חוגגים את ה-0:14 ההיסטורי על גיברלטר. טודיבו חשף מה נאמר בחדר ההלבשה ביתרון שבעה שערים: "ההוראה הייתה לכבד את היריבה, אז שיחקנו את הכדורגל שלנו"

(גודל טקסט)

הניצחון הגדול ביותר בתולדות מוקדמות אליפות אירופה הושג אמש (שבת) בניס, כאשר נבחרת צרפת השיגה 0:14 היסטורי על גיברלטר. קיליאן אמבפה כבש שלושער (כולל שער מרהיב מכמעט חצי מגרש) וגם בישל שלושה שערים, תשעה שחקנים צרפתים נוספים מצאו את הרשת מול 10 שחקנים של האורחת הקטנה והטריקולור בהחלט חגגו את משחק הבית האחרון שלהם בקמפיין לפני אליפות אירופה בגרמניה.

"הטיילת של צרפת" נכתב הבוקר בשער העיתון "לאקיפ", בשל העובדה שהמשחק נערך בניס הממוקמת על חוף הים התיכון, כשגם לא מזיקה העובדה שהטיילת הייתה כל כך גדולה, שכבר בדקה הרביעית הובילו המקומיים ביתרון כפול בדרך ל-0:14 חסר תקדים.

שער העיתון לאקיפ אחרי ה-0:14 ההיסטורי של צרפת על גיברלטר
| צילום מסך, הטוויטר של לאקיפ

במחצית הובילה צרפת 0:7 ורבים סברו שהיא תוריד רגל מהגז ותרחם על היריבה הקטנה והאומללה, אבל כאשר הבלם ז'אן-קלר טודיבו נשאל על כך בסיום, השיב: "כיבדנו את ההוראות שקיבלנו והן היו קודם כל לכבד את היריבה. שיחקנו את הכדורגל שלנו ואלה התוצאות. לא היינו מודעים לפני המשחק לשיאים, לא התמקדנו בלנצח 0:14, אבל במחצית זה עלה ואמרנו לעצמנו 'למה לא?'. ידענו מה אנחנו צריכים לעשות וזה מה שעשינו. לא רצינו לתת ליריבה שום סיכוי, אפילו שבשלב מסוים ידענו שאין להם כבר תקוות. לא רצינו לתת להם להבקיע כי אחת המטרות היו לשמור על שער נקי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי