היכולת הרעה המשיכה: הפסד נוסף לגרמניה עם 2:0 לאוסטריה

play
עדיין בקרב על המקום הראשון. אוסטריה | GettyImages
צפו: סאנה הורחק לראשונה בקריירה, גרמניה הובכה עם הפסד 2:0 לאוסטריה 02:10

קצת יותר מחצי שנה ליורו, המנשאפט שוב אכזבו ונכנעו בווינה. זאביצר כבש ראשון, באומגרטנר שבישל לו הבקיע בצ'יפ וסאנה הורחק לראשונה בקריירה

(גודל טקסט)

קצת יותר מחצי שנה ליורו 2024, המארחת גרמניה ממשיכה לקרטע ונחלה הפסד שני בעידן יוליאן נאגלסמן. בספטמבר נפרדו המנשאפט מהאנזי פליק בעקבות 4:1 ליפן שסגר חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון ומהם ארבעה הפסדים, אבל מאז עזיבת פליק גברה גרמניה 1:2 על צרפת, בבכורה של נאגלסמן ניצחה 1:3 בארצות הברית ונפרדה ב-2:2 נגד מקסיקו. הערב (שלישי) הפסידה 2:0 בווינה לאוסטריה, זאת אחרי ה-3:2 לטורקיה לפני כמה ימים.

אוסטריה גברה על גרמניה גם במפגש האחרון בין הנבחרות, אז היה זה משחק ידידות שבו המארחת ניצחה 1:2 ביוני 2018, רגע לפני שנפתח המונדיאל ברוסיה שבו גרמניה סיימה את שלב הבתים במקום האחרון ולא עלתה לנוק אאוט. הערב באצטדיון ארנסט האפל שהתמלא בכ-50 אלף צופים גרמניה נקלעה לפיגור דיי מוקדם, בפתיחת המחצית השנייה מצאה את עצמה בחסרון מספרי בעקבות כרטיס אדום ראשון שספג בקריירה לירוי סאנה אחרי 402 משחקים וההשפלה הגיעה לשיא עם שערו של כריסטוף באומגרטנר בצ'יפ נהדר.

שחקן נבחרת גרמניה לירוי סאנה חובט בשחקן נבחרת אוסטריה פיליפ מוונה
סאנה ספג אדום ישיר ראשון בקריירה | רויטרס
שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים
אוסטריה שוב ניצחה את גרמניה | רויטרס

אמנם גרמניה לא עלתה בהרכב החזק ביותר שעומד לרשותה, בין השאער היה זה קווין טראפ שעמד בין הקורות, קאי האברץ עלה כמגן שמאלי ואת ההתקפה הובילו יוליאן ברנדט, לירוי סאנה, סרג' גנאברי וניקלאס פולקרוג, אבל הראשון לחגוג היה מרסל זאביצר האוסטרי שבדקה ה-29 קיבל כדור מבאומגרטנר ומכ-14 מטר העלה את המקומיים ל-0:1 בבעיטה חדה לפינה הקרובה.

תומאס מולר החליף את פולקרוג בפתיחת המחצית השנייה כחלק מהניסיון של גרמניה לחזור, אבל בחלוף שלוש דקות נותרה המנשאפט בעשרה שחקנים מכיוון שלירוי סאנה דחף שחקן יריב והורחק בכרטיס אדום ישיר. כאמור, היה זה באומגרטנר שאחרי הבישול גם מצא את הרשת וחתם את תוצאת המשחק כשבדקה ה-73 החליף מסירות עם מיכאל גרגוריץ' וקבע 0:2 גדול לאוסטרים שבהגרלת יורו 2024 בשבת הבאה יהיו בקבוצת הדירוג השלישית ויקוו להגרלה טובה.

אמנם מדובר בשני משחקי ידידות, אבל החגיגה באוסטריה גדולה מאוד בשל העובדה שזו פעם ראשונה שהנבחרת שלהם מנצחת את גרמניה בשני משחקים רצופים מאז 1931. זו גם הפעם הראשונה שאוסטריה גברה על גרמניה מבלי לספוג זה 82 שנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי